Bacači Sjenki, u četvrtak, 29. prosinca 2011., u zagrebačkoj Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića, u 14 sati., organiziraju predstavljanje tri edicije Zidnih Novina - 'Krleža - Parafernalije 1'; 'Krleža Parafernalije - Homo Cylindriacus' i 'Krleža Parafernalije: Sanjani Zagreb'.
vrijeme: 29.12.2011. u 14 sati
mjesto: Zagreb, Knjižnica i čitaonica Bogdana Ogrizovića
"
Krleža - Parafernalije 1" koja je bila predstavljena gradu za Krležin rođendan u srpnju ovaj puta predstavlja se kao izložba fotografija umjetnice Mare Šuljak: fotografije predstavljaju Zidne Novine u njihovom "prirodnom" okolišu na ulicama Grada Zagreba. (urednik: Bojan Mucko; oblikovanje: Mare Šuljak)
Zatim "
Krleža Parafernalije - Homo Cylindriacus" - edicija koja će biti postavljena na ulice grada nakon Nove Godine ovdje će biti izložena na uvid građanima kao posebno iznenađenje jer predstavlja jedinstven pregled briljantnih krležinih misli i njegovih portreta kao neke vrste urbane mape. (urednici edicije: Katarina Pejović i Boris Bakal; oblikovanje: Mare Šuljak)
I potom treće izdanje "
Krleža Parafernalije: Sanjani Zagreb" koje će baš na dan Krležine godišnjice biti postavljeno na ulice grada poseban su prikaz jednog Krležinog razdoblja u životu i stvaranju.
"Šesto izdanje Zidnih novina nastavlja se na prethodne parafernalije, no ovaj put tematski je vezano uz Krležine dnevničke zapise iz 1943. godine. (Miroslav Krleža, Dnevnik 1943., NIŠP "OSLOBOĐENJE", Sarajevo 1977.) U razdoblju Endehazije, Krleža se nalazi u egzistencijalnom vakuumu (proganja ga politička desnica, a odbacuje ljevica), živi pod smrtnom prijetnjom, uhićivan je u nekoliko puta, skriva se na nekoliko tajnih zagrebačkih adresa. Osjećaj progonjenosti, nesigurnosti i stalne izloženosti, kao i uvjeti političke i književne izolacije, dolaze do izražaja u Krležinim snovima sustavno bilježenim tijekom 1943. godine. Krleža pamti ikonički jasno, a sanja topografski precizno, pretapajući emocije u snažne vizualne slike (ponekad i s referencama na konkretna slikarska djela). U bilješkama navodi konkretne lokacije, križanja ulica, adrese mjesta i imena aktera svojih snova koji su mješavine fikcionalnih i biografskih epizoda. Kaslići Zidnih novina u ovoj ediciji postaju astralnim portalima, žarišnim mjestima oko kojih se vrtloži scenografija Krležinih snova (prostor sanjan četrdesetih doveden je u odnos s današnjim Zagrebom čitatelja/ica Zidnih novina). Izlaganjem izvornih tekstualnih zapisa Krležinih snova u kombinaciji s vizualnom evokacijom Zagreba iz vremena bliskih dataciji snova, očuđuje se i palimpsestski rastvara zagrebački javni prostor. Psihogeografske mape Krležinih snova, sa Zidnim novinama kao referentnim markerima, smjernice su alternativne resemantizacije grada. Naracija mapa građena je cut-out tehnikom, spajanjem fragmentata različitih snova u jedan zajednički, s obližnjom gravitacijskom točkom oglasnog ormarića kao kriterijem narativnog srastanja. Narativnosti pridonosi i fotografski postupak panoramskog povezivanja lokacija različitih snova u jedan zajednički iskustveni friz." (Bojan Mucko, urednik edicije)
Ovu ediciju Zidnih Novina realizirali su - Koncept ZN i Parafernalija: Boris Bakal; Autor edicije i koncepta Krleža Parafernalije "Sanjani Zagreb": Bojan Mucko; Istraživanja materijala: Bojan Mucko; Obilikovanje edicije: Mare Šuljak; Fotograf: Neven Petrović; Tisak (sve tri edicije): Arskopija.
Kao posebni dar ovoj prigodi, skladatelj i intermedijalni umjetnik Stanko Juzbašić predstaviti će nanovo obrađenu glazbu (devetminutni foršpan: Kraljevo-Medley) iz čuvene predstave Hrvatskog Narodnog kazališta "Ivan pl. Zajc" iz Rijeke iz 1991. - Kraljevo. Predstavu je režirao Vito Taufer, bila je skoro deset godina na repertoaru kazališta, a gospodin Juzbašić je za nju dobio Nagradu "Veljko Maričić" za najbolju scensku glazbu.
[Zidne Novine Bacača Sjenki započete su 2007. u 7 izloga/kaslića nekadašnje Hrvatske Kinoteke kao komunikacijski kanal-prozor nevidljivog dijela projekta "Bilježenje grada/ Bilježenje vremena", da bi od 2010. prerasle u samostalni projekt. ZN vidljivi su dio istraživanja o promišljanju grada, javnom i privatnom prostoru, urbanitetu, suživotu i identitetu.]
Program Bacača Sjenki ostvaruje se uz suradnju i pomoć gradske knjižnice "Bogdan Ogrizović" i Hrvatskog filmskog saveza / Posebne zahvale: Televiziji BiH te RTS Srbije za posudbu filmskog materijala / Potpore: Ured za obrazovanje, kulturu i šport grada Zagreba, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva.