Preskočite na glavni sadržaj

Psihogrami - novi ciklus slika Hrvoja Marka Peruzovića

Izložba 'Psihogrami' umjetnika Hrvoja Marka Peruzovića otvara se u petak, 23. lipnja 2017. u 20 sati, u splitskom Salonu Galić. Izložba će se moći razgledati do 6. srpnja 2017.
vrijeme: 23.06.2017.
mjesto: Split, Salon Galić
url: http://www.hulu-split.hr/

PSIHOGRAMI

Novi ciklus slika Hrvoja Marka Peruzovića pod nazivom "Psihogrami" sastoji se od tridesetak monokromnih slika srednjeg i većeg formata, rađenih tehnikom akrilika na papiru. Riječ je uglavnom o apstraktnim slikama čije je polazište mrlja ili znak. Veći dio slika nastao je simetričnim preslikavanjem po uzoru na Rorschachov projektivni test, dijagnostičku metodu kojom se u psihoanalizi otkrivaju nesvjesni slojevi ličnosti. Neke od slika imaju relativno jasno definirane oblike i prepoznatljive motive, dok je na ostalima određivanje sadržaja prepušteno samom promatraču. Slikar se tako (koristeći minimalna likovna sredstva) u interaktivnom odnosu s gledateljem poigrava psihološkim mehanizmom asocijacija. Ovi radovi sagledani unutar Peruzovićevog slikarskog opusa označavaju iskorak iz njegove uobičajene slikarske prakse. Markantan kaligrafski crtež je i dalje čvrst temelj kompozicije, prizor je i dalje upečatljiva simbolička slika na rubu neistražene galaktike; ali je distanca između promatrača i promatranog u znatnoj mjeri smanjena (gotovo poništena) u odnosu na Markove prethodne slikarske cikluse.

Psihogrami (grč. psyche, gramma - opis duševnih osobina nekog čovjeka) su ogledala, fokus je sa gledanog izmješten na gledatelja. Svatko gleda svoj odraz - svoju „sliku“. Kao prve podloge radova započetih prije pet, šest godina poslužile su stranice registratora proizvođača sadnog materijala, obrazac SM-R što nije nevažno za slike podslikane samoanalizom, otkrivanjem potisnutih slojeva i procesima koje okončava „u prizor uvučen“ promatrač. Poglavito stoga što ti registratori datiraju još od Hrvojevih studentskih dana, kada ih je pronađene kao uredski otpad pohranio i čuvao za crtanje. Ovaj naoko nevažan detalj otkriva autorovu zainteresiranost i za odbačene, beznačajne, potrošne materijale; materijale koji svojim „siromaštvom“ djeluju oslobađajuće jer kod njih nema niti štete, a niti straha od greške. Arte povera. Osloboditi se i slobodno slikati. Sve. Bez pretenzija i uz što je moguće manje uvjetovanosti. Prepustiti se sebi od sebe zatečenim, radosti stvaranja iniciranog istraživanjem vlastite sjene. U tišini, ponekad jedinoj oazi smislenog sadržaja - kaleidoskop značenja. (iz predgovora Toni Horvatić)