Paralelno s kino distribucijom filma 'Svećenikova djeca' Vinka Brešana, koji je s više od 155 tisuća gledatelja nedavno proglašen najgledanijim hrvatskim filmom u 21. stoljeću, kazalište 'Kerempuh' za 15. ožujka priprema premijeru istoimene predstave, nastale također prema drami Mate Matišića i u režiji Maria Kovača.
vrijeme: 15.03.2013.
mjesto: Zagreb; Satiričko kazalište "Kerempuh", Ilica 31
Priča je poznata: kako bi poboljšao natalitet u Hrvatskoj svećenik uz pomoć trafikanta počne s vlastitom natalitetnom politikom, buši kondome kako bi promijenio trend u Hrvatskoj, u kojoj se broj umirovljenika povećava, a rodilišta zatvaraju.
Unatoč istim temeljima, predstava će biti različita od filma jer, rekla je dramaturginja Dora Delbianco, i sama drama bitno je različita od scenarija. Razlike su velike, među ostalim, likovi u predstavi stariji su od filmskih, a ni publika ne bi trebala imati asocijacije na film, dodala je.
Predstava na duhovit način otvara pitanja koja su ponovno važna kao i 1999. kada je drama napisana, uplitanjem crkve u građanska pitanja i položajem žena u društvu, ustvrdila je Delbianco, napomenuvši kako su prva dva čina smiješna, a treći se pomiče prema apsurdu.
Delbianco drži da će popularnost filma doprinijeti predstavi samo 'na prvu', no da će posjećenost ovisiti, kao i dosad u tom kazalištu, o usmenoj reklami onih koji su ju pogledali.
U predstavi glume Željko Koenigknecht, Edo Vujić, Branka Trlin, Velimir Čokljat, Ivan Đuričić, Anita Matić Delić.
Scenograf je Miljenko Sekulić, kostimografkinja Hana Letica, glazbu potpisuje Tomislav Babić.
'Kerempuh' najavljuje kako je riječ o 'tragikomediji koja prvenstveno nudi duhovitu i originalnu priču gdje se kroz majstorski oblikovan dijalog nižu uzbudljivi fabularni obrati', a kroz napetost poput onih u najuzbudljivijim krimićima otkrivaju se mnoge tajne.
Ista drama Mate Matišića, autora čiji 'tekstovi iznenađujuće točno pogađaju u srž nekih od najvećih problema našeg vremena te su se svojom iznimnošću etablirali među klasicima domaće dramaturgije', već je postavljana u kazalištu. Praizvedena je 1999. u splitskome HNK-u, u režiji Božidara Violića, a 2004. u moskovskom Puškin teatru, u režiji Alexandra Ogarjova, koji je godinu dana kasnije s njom gostovao na Marulićevim danima. (Hina)