U 'Književnoj smotri' broj 161-162 (3-4/2011), tematski posvećenoj popularnoj kulturi i književnosti, objavljeni su tekstovi uglednih domaćih i stranih autora grupirani u šest cjelina - Vrijeme, znakovi i glasovi; Pokretne slike; Ženski kutak; Stihovi i ritmovi; Čudovišta u književnosti; Na rubu. Časopis objavljuje Hrvatsko filološko društvo iz Zagreba, a urednica temata Popularna knjizevnost i kultura je Irena Lukšić.
vrijeme: 11.01.2012.

Prva cjelina donosi članke pod naslovom
Vrijeme, znakovi, glasovi. Riječ je o prilozima koji bilježe i tumače plodonosne impulse što su ih različiti nizovi masovne kulture dali visokoj književnosti u dvama suprotstavljenim (sukobljenim) društveno-političkim i vrijednosnim sustavima, američkom i sovjetskom.
U drugom odjeljku, naslovljenom
Pokretne slike, uvršteni su članci kojima je inspiracija film: filmski jezik i filmska industrija u službi književnosti. Tu se raspravlja o filmskim (umjetničkim) postupcima, figurama i prijevodima tekstova naoko nespojivih umjetnosti.
Potom slijedi
Ženski kutak, okrenut ženskom identitetu u popularnim romanima i ženama kao čitateljskoj publici koja je utjecala na oblikovanje i recepciju rodno prilagođene literature. Autori ovih tekstova problematiku ženskoga glasa i pojave u književnosti motre iz više različitih perspektiva pridajući pritom osobitu pozornost literarnom životu odabranih razdoblja.
U bloku nazvanom
Stihovi i ritmovi nalaze se prilozi tematski vezani za poeziju, pjevanu i pisanu, skrivenu, zabranjenu i umetnutu u druge kontekste. Autori su ovdje propitivali putove i granice širenja književne vrste koja je u ruskom kulturnom prostoru oduvijek imala kultni status.
Čudovišta u književnosti predstavljaju omiljene likove popularne kulture – vampire, njihove transformacije i radijacije, a tekst u rubrici
Na rubu otkriva funkcije preobraženih izreka odnosno poslovica u medijima, na čijoj se pozadini prepoznaju spojevi popularne i elitne umjetnosti.
Odnos popularne kulture i književnosti iznimno je poticajna tema za razmišljanja o smislu i budućnosti zatečenih i mogućih umjetničkih formi, o granicama visokog i niskog, o novoj estetici i mnogim drugim pitanjima. Nadamo se da će ovaj izbor tekstova inicirati nastavak diskusije o procesima koje gledamo, stvaramo, kanaliziramo i bilježimo. (
Irena Lukšić)
Sadržaj
Uvodna riječ (Irena Lukšić)
Vrijeme, znakovi i glasovi
Jelena Šesnić
Roman Ragtime
i američka popularna kultura u kategorijama frankfurtske škole
Zlatan Mrakužić
Glasovi tjeskobe u godinama idile: američka (popularna) kultura 1945-1960.
Maxim D. Shrayer
Šoa u sovjetskoj popularnoj imaginaciji: ponovno čitanje Teškog pijeska
Anatolija Ribakova
Pokretne slike
Milica Banjanin
Urbana montaža kod Bloka i Guro: od Baudelairea do Ejzenštejna
Antonija Primorac
Suvremene adaptacije i aproprijacije lika i djela Jane Austen
Iva Polak
Aboridžinalnost na australskom igranofilmskom platnu od elipse do filmskog detalja
Ženski kutak
Eldi Grubišić Pulišelić i Slavija Kabić
Konstrukcija ženskog identiteta u popularnim romanima Eugenie Marlitt: trivijalne heroine ili hrabre pionirke feminizma?
Berislav Majhut
Djevojačkim srcima: nakladničke cjeline iz dvadesetih godina dvadesetog stoljeća
Biljana Oklopčić
Popularne povijesne romanse Marije Jurić
Stihovi i ritmovi
Rachel Platonov
Atlasi pridržavaju nebeski svod…:
transformacije «peterburškog teksta» u rusko-sovjetskom autorskom pjesništvu
Jurij Nečiporenko
Književni underground 50-ih – 70-ih godina XX. stoljeća: mit i tržište (skupina Lianozovo,
Georgij Oboldujev i drugi)
Dmitrij Prigov
Pjesme iz knjige o Japanu (prevela Irena Lukšić)
Čudovišta u književnosti
Marko Lukić i Ljubica Matek
Vampir u popularnoj kulturi: od smrtonosnog negativca do junaka ljubavne priče
Kristina Peternai Andrić
Parodija vampirske književnosti kao kritika popularne kulture
Na rubu
Goran Novaković
Formulativnost i sekundarna usmenost u funkciji erotizacije stvarnosti