Predstavljanje pulskog performera, likovnog umjetnika i glazbenika Josipa Pina Ivančića održat će se u Klubu Pulske filmske tvornice ovoga četvrtka, 27. studenog, s početkom u 19 sati.
vrijeme: 27.11.2014. 19 h
mjesto: Pula; Klub Pulske filmske tvornice, Stiglicheva 12
Na programu će biti tri filma iz 2014. nastala u sklopu rezidencijalnog programa “Spajalica” riječkog Muzeja moderne i suvremene umjetnosti koja tematiziraju beskućništvo - kratkometražni “Bez-dom-mi/Stereotips” i “PSS ss sss t” te dugometražni “Bez-dom-ni”. “PSS sss sss t” je bio uvršten u natjecateljski program 8. festivala nijemog filma PSSST!, dok je “Bez-dom-ni” mjesto pronašao među 25 veličanstvenih koji su konkurirali za nagrade 46. revije hrvatskog filmskog stvaralaštva.
Josip Pino Ivančić poznat je alternativnoj kulturnoj sceni već od početka sedamdesetih kada se počinje baviti konceptualnom umjetnošću i performansom. S prijateljima stvara “mental spirit” glazbu, a pod utjecajem Beuysa takozvane “socijalne skulpture” kojima na angažirani način propituje socijalističke vrijednosne sustave, ponajprije smisao rada i poziciju radnika. Pinova pozicija “izvan centra” i njegovo iskustvo radnika u brodogradilištu Uljanik osigurali su mu “pravo” na dodatno radikaliziranje u prostoru umjetnosti. Tijekom osamdesetih spaja različite medije - glazbu, performans i likovnu umjetnost (alterrock grupa Gustaph y njegovi dobri duhovi), a od devedesetih javnosti je poznat kao jedan od najprovokativnijih hrvatskih performera (“Theater like a Life/Life like a Theater ili Život je feferon…”) kao i alternativni novomedijski eksperimentator.
Program projekcije:
Bez-dom-mi/Stereotips”, igrani, 2014, 3’
Autor: Josip Pino Ivančić
Snimatelj: Rino Efendić
Tehnička pomoć: Pulska filmska tvornica
“PSS sss sss t”, nijemi igrani, 2014, 3’
Autor: Josip Pino Ivančić
Snimatelj: Rino Efendić
Tehnička pomoć: Pulska filmska tvornica
“Bez-dom-ni”, dokumentarni, 2014, 57’
Autor: Josip Pino Ivančić
Suradnik: Krešo Kovačiček
Tehnička pomoć: Pulska filmska tvornica
Filmovi progovaraju o onima izvan sistema i prema kojima je sistem indiferentan. Većina u njima ne vidi ljudska bića nego gubitnike koji imaju problema sami sa sobom i sa svojim navikama. Autor je krenuo od stereotipa (suosjećajnost/socijalna neosjetljivost) želeći ga potvrditi, pojasniti, ali i razbiti.