U ponedjeljak, 27. lipnja, u 20 sati, u HDD galeriji, otvara se izložba beogradskog grafičkog dizajnera Slavimira Stojanovića. Izložba predstavlja izbor Stojanovićevih plakata nastalih u posljednjih petnaestak godina, s naglaskom na radovima za kazalište. U sklopu otvorenja održat će se i kratki javni razgovor sa autorom, a izložba ostaje otvorena do 8. srpnja.
vrijeme: 27.06.2011. 20,00
mjesto: zagreb; Hrvatsko dizajnersko društvo, Boškovićeva 18

Slavimir Stojanović, dizajner, rođen u Beogradu 1969. godine. Završio je srednju dizajnersku školu i studirao na Akademiji primijenjenih umjetnosti i dizajna u Beogradu, kao i na prestižnoj HDK u klasi profesora HC Ericsona, u Göteborgu u Švedskoj. Svoju karijeru počeo je već u 16. godini radeći plakate za omladinske manifestacije u općini Palilula. Od 1992. radio je u S Team Bates Saatchi & Saatchi u Beogradu, Kompas Designu i agenciji Arih u Ljubljani, a potom je 2003. osnovao svoj studio za grafičke komunikacije Futro. Od 2010. je partner i kreativni direktor brending i dizajn studija Designis, koji posluje u sklopu agencije Communis DDB u Beogradu. Njegovi projekti su osvojili preko tri stotine nagrada i priznanja širom svijeta, uključujući Epica, Cresta, Eurobest, Clio, Cannes Award, NYAF, Global Award, Creativity Award, Graphis Annual Award, Grifon, Brumen, Golden Drum, Golden MM i mnoge druge. Njegov rad je predstavljen u brojnim svjetskim časopisima i knjigama kao što su: Graphis, Print, Communication Arts, Computer Arts, Creative Review, CMYK, M-real, How, Contemporary Graphic Design, New Masters of Poster Design...
Jedan od segmenata grafičkog stvaralaštva Slavimira Stojanovića je i dizajn za kazalište, realizacija plakata i naslovnih stranica za programe predstava: posljednjih godina, u prvom redu za Jugoslovensko dramsko pozorište, teatarsku kuću za koju se, osim umjetnički relevantnih predstava, neizostavno vezuje i najosmišljeniji, najuspjeliji vizualni identitet u zemlji i regiji. Nije riječ o tome da plakati i programi trebaju biti svjetski, već da budu u skladu s duhom vremena.
Da budu sofisticirano jednostavni, a da nipošto ne pokazuju odsustvo ideja, mašte ili strah od kolorita; da budu suvremeni, a ne i slijepo trendovski; vizualno rafinirani, ali ne pretenciozni; precizno osmišljeni, ali ne i nametljivi; oštri, a ne i grubi. Kazališni plakati Slavimira Stojanovića, upravo stoga što su lišeni ilustrativnosti i predvidljivih rešenja, pružaju potencijal za kreativnu komunikaciju s gledateljem. A komunikacija je uvijek odnos uzajamnosti. Možda je to i jedan od razloga što Slavimir ne navodi da je studirao grafički dizajn - sintagma na koju smo navikli - već grafičke komunikacije.