Preskočite na glavni sadržaj

Đani Celija / Prorezi

U petak, 5. prosinca, s početkom u 19 sati, u Muzeju suvremene umjetnosti Istre, otvara se izložba Đanija Celija pod nazivom 'Prorezi'. Izložba se može razgledati do 21. prosinca.
vrijeme: 05.12.2014. 19,00
mjesto: Pula; MSUI/MACI, Sv.Ivana 1
Baveći se niz godina ženskim aktom kao primarnom i ekskluzivnom temom svog umjetničkog fotografskog opusa, Celija nam poklanja estetski užitak koji proizlazi iz već pomalo zaboravljenog promišljanja klasične fotografije. U novom autorovom ciklusu, Prorezi, također se radi o umjetničkom eksperimentu u kojem se Đani digitalnom tehnologijom pokušava približiti postulatima analogne fotografije. To se posebno odnosi na korištenje svjetla, koje Celija ne upotrebljava za uobičajenu, analognoj fotografiji svojstvenu igru svjetla i sjene, već kao sredstvo pomoću kojeg će protagonistima svojih kompozicija pridodati pokret, čime postiže sugestivnog svojstvenu istinskim majstorima fotografije.


Primjetan je značajan pomak koji je autor sada učinio u svojoj fotografiji. Celija ostaje na temi akta, ali sada to nisu tijela koja će nas fascinirati svojom ljepotom, pokretom ili igrom oblika. Snimajući ženska tijela preko prozirne folije, Celija ih specifičnim refleksima svjetla vješto gura u drugi plan, ispod površine koja zbog specifičnosti svjetla ostaje pomalo nedokučivom, a time i mističnom. Atmosfera je tmurna, pomalo bolesna, jer aktovi nisu razigrani kao u autorovim ranijim radovima, već se nalaze u svojevrsnom bolnom grču, kao da su snimani poslije psihičkih i fizičkih tortura.

Prorez u foliji kroz koji se prolama dio tjela, najčešće ekstremiteta poput ruku ili nogu, vapaj je napaćenog tijela i traženje izlaza iz vakumske zatočenosti. Metaforički gledano, to je krik suvremenog čovjeka koji zna da živi zarobljen u svijetu korporacijskog medijskog diktata, supermarketa i računalne ovisnosti. Ali on je svjestan da još uvijek postoji izlaz, mali prorez kroz koji treba pobjeći i graditi drugačiju budućnost koja može, ali nužno i ne mora, zazivati prošlost. Možda i zbog toga Celija digitalnom tehnologijom evocira analogne vrijednosti.

Đanijeve fotografije ovog ciklusa pomalo me podsjećaju i na slikarstvo Francisa Bacona, jer osim tjelesnih deformacija uzrokovanim teškom i potisnutom atmosferom kompozicije, posjeduju snažan maniristički odmak, što rezultira, kao i u Bacona, snažnom sugestvnom emocijalnom imaginacijom.
Đani Celija svojim je novim fotografskim ciklusom, ne napuštajući ranije definirane vlastite umjetničke principe, krenuo u nova istraživanja kojima je svoj dosadašnji svijet estetskog hedonizma zamjenio gotovo fantazmagoričnim prizorima. Celija je otvorio vrata novoj umjetničkoj i estetskoj problematici, ali i postavio pitanja o svijetu u kojem živimo, a u kojem smo postali zarobljenici novo ispisanih pravila, gdje unatoč prividnoj dostupnosti informacija živimo po diktatu moćnika koji putem suvremenih medija upravljaju s nama kako žele. Ipak, kaže Celija, prorez još uvijek postoji.  Iz predgovora Mladena Lučića

Đani Celija je rođen u Puli 1977. godine. Fotografijom se bavi 1990., a 1998. godine diplomirao je na ISFAV-u /Istituto Superiore di Fotografia e Arti Visive/ u Padovi, Italija. Do danas je imao 13 samostalnih izložbi, te izlagao na više skupnih izložbi u Hrvatskoj, Italiji, Austriji, Sloveniji i Francuskoj. Dobitnik je više nagrada. Član je ULUPUH-a i HDLU-a Istre. Živi i radi u Puli.

Izložba je organizirana u suradnji s IKOM - Istarskom kulturnom agencijom / Agenzia culturale istriana.