Preskočite na glavni sadržaj

Izložba 'Talijanski pejzaž u fotografiji, 1950. -2010.'

U subotu, 7. lipnja, u 12 sati, u Galeriji Klovićevi dvori, otvara se izložba 'Talijanski pejzaž u fotografiji, 1950. -2010.', uz stručno vodstvo kustosica izložbe. Izložba traje do 20. srpnja.
vrijeme: 07.06.2014. 12,00
mjesto: Zagreb; Galerija Klovićevi dvori, Jezuitski tg 4
url: http://www.galerijaklovic.hr
Izložba Talijanski pejzaž u fotografiji, 1950.-2010. donosi 134 fotografije najpoznatijih talijanskih fotografa druge polovine 20. stoljeća. Izložbu je osmislio Centar za fotografsko istraživanje i arhiviranje iz Spilimberga (Centro di ricerca e archiviazione della fotografia).

Izložba prikazuje načine pristupa krajoliku različitih pravaca i autora koji su njima pripadali: od piktorijalista kao što su bili Riccardo Peretti Griva ili Enrico Pavonello, do fotografa bliskih idejama B. Crocea; od sljedbenika fotografskog udruženja La Gondola među kojima su Gianni Berengo Gardin, Elio Ciol, Fulvio Roiter, do neorealista i fotografa krajolika organizacije Touring Club Italiano.


Izložba obrađuje neke od tema koje se izravno odnose na način života i stanovanja, u kontinuiranom traženju inovativnih elemenata i korištenja prirodnih izvora. Radi se o temama za promišljanje o poznavanju kulturnih dobara koji su postali neizostavni elementi u vrednovanju povijesne baštine i čari brojnih mjesta i blaga koje Italija ima.

Proučavanje krajolika, koji je po mnogim aspektima još uvijek nedovoljno istražen, predstavlja se gledatelju kroz objektive autora čiji su radovi odabrani ne samo zbog vrijednosti fotografija, već i zbog djelovanja tih autora kao posrednika u kulturnoj sredini.

Fotografi su započeli putovanjima otkrivati krajolike i sustavno ih obrađivati sredinom šezdesetih godina. Krajem šezdesetih godina Guido Guidi je započeo s prikazivanjem marginalnih pejzaža anticipirajući aktualne probleme vezane uz ne-mjesta. S Luigijem Ghirrijem sedamdesetih godina je pokrenuo Novo putovanje u Italiju koje je potaknulo i novo shvaćanje fotografije, otkrivanje ljepote Sredozemlja i njegovog kulturnog bogatstva, kao i urbane dimenzije krajolika.

Sedamdesetih godina je započelo prodiranje reklame u javne prostore, a njezin veliki medijski potencijal su izrazili Oliviero Toscani i Franco Turcati. Luca Maria Patella, Rosa Foschi, Mario Sillani Djerraian istraživali su pak fantastični krajolik.

Tijekom godina, jedan dio talijanskih fotografa nastavio je tradicionalno istraživanje posljednjih ostataka ljepote krajolika. Elemente povijesti umjetnosti te sjećanja mjesta uveli su Davide Camisasca, Vasco Ascolini, Cesare Di Liborio, Paolo Simonazzi, Bruno Cattani, a neki od suvremenih autora predstavili su viđenje fragmentiranog pejzaža, odvojivši se od povijesne tradicije talijanske fotografije. Na fotografijama ovih međunarodno priznatih fotografa oživljeni su bogatstvo i raznovrsnost talijanskog krajolika, šaroliki mozaik jedinstvenih ambijenata. Ova izložba označava povratak u snove o Italiji, ali i povratak snova u Italiju.