U zagrebačkoj galeriji Prsten, u petak, 6. rujna, s početkom u 19 sati, otvara se izložba 'Attractio circuli' na kojoj sudjeluju Barbara Raič, Beata Bebel, Wlodzimierz Karankiewicz, Jaroslaw Kweclich, Bartosz Fraczek, Jacek Lydzba i Robert Puczynski. Izložba ostaje otvorena do 22. rujna.
mjesto: Zagreb; HDLU, Galerija Prsten, Trg žrtava fašizma 16
Kustos: Wlodzimierz Karankiewicz
Voditelj projekta: Božo RaičU relator-relata relaciji, različitost i identitet nečega su ovisni o 'graničnoj' (limes) relaciji fluidnoga. Susret [pojedinačnoga s brojnim] u 'limes-u' (granici kao crti) određen je, naizgled, repulsivnom neprivlačnošću (vis repulsiva) i atraktivnom privlačnošću (vis attractiva). Nalazeći rastok između repulzije i atrakcije u kontinuiranom toku, 'limes' oblikuju različiti utjecaji višeslojno pišućih intonacija. Proces duktuidnog toka spada u kružno područje 'višega kraja' ['kraj', kao viša razina u umjetnosti kod Hegela] u kojem estetske kvalitete nepredočivoga, mišljenoga, bezobličnoga, uzvišenoga i nesvjesnoga poprimaju njihovu formalno-svjetlosno-tekstualnu rezonancu.
Ova 'polifonija' (Roman Ingarden) tekuće izričajnih oblika pokazuje granicu kao granicu (περας, Hegel) prijelaza (μεταβασις), koja je u kontinuumu bivajućega i prolaznoga označena kao 'aestheticus limes' (estetska granica). Slijedom Aristotelova učenja o neprekinutosti crte, R.J. Bošković vidi u vezujućoj granici prethodnoga (πρότερον) i dolazećega (ὕστερον) neprekinutost i susljednost kontinuuma (continuum praecedens und continuum sequens). Kao crtovni prikaz graničnosti 'limes' je dinamična cjelina različitih gledišta sustvaralačkog susreta, koji se u neizvjesnoj pojavnosti javlja kao kružna crta. Sam krug je kriva crta, koja u svojoj plastičnosti i privlačnosti omogućuje strukturu kružnog diskursa ['kozmička otvorenost' amfiteatralong diskursa kod Viléma Flussera] s drugim medijima.

Koncept 'attractio circuli' je protočni prijelaz iz kocepta 'iconic continuum' u neprekinutost kontinuuma (continuitas continui), koji preko granice vlastitog jezika preuzima ultimativni početak novoga. U relaciji identitet-drugost, 'attractio circuli' zauzima mjesto 'neodređenosti' (R.I.), koje je u recepcijskoj konkretizaciji 'izlazna točka produktivnog djelovanja' (R.I.). Krug [circulus] mjetnika i profesora Umjetničke akademije Częstochowa: Włodzimierz Karankiewicz, Beata Bebel-Karankiewicz, Bartosz Frączek, Jarosław Kweclich Jacek Łydżba njihov kolega, skulptor Robert Puczyński i hrvatska umjetnica Barbara Raič su kroz postuliranje neograničenih veličina [underpiece supstrata] kontinuuma inicirali cikličnost 'beskonačnog kontinuuma' (infnitum continuum). Otvorenošću [beskonačnog] kontinuuma za višeslojno plastificiranje ['linija i točaka'] omogućen je prijelaz u 'attractio-circuli-model' u kojem se stapaju horizonti različitih medija.