Preskočite na glavni sadržaj

Ante Potočnjak na devetom Biennalu u Firenci

Nakon nastupa na Berlin Art Fairu, umjetničkom sajmu koji je vrhunac berlinskog Art Weeka, Potočnjak će se predstaviti i na Biennaleu u Firenci. Njegove je radove selektirao Gabriele Romeo, poznat i po tome što prati likovni rad nobelovca, intelektualca i svestranog umjetnika Darija Foa, a konačnu odluku o sudionicima donosi žiri sa 45 članova iz cijelog svijeta.
vrijeme: 30.11.2013.
mjesto: Firenca, Italija
Za renomiranog umjetnika Antu Potočnjaka, Riječanina s dugogodišnjom porečkom adresom, ova godina protječe u znaku Europe. Predstavio se na tri značjne izložbe, a priprema se i za četvrtu – deveti Biennale u Firenci, koji će u Fortezzi da Basso u Padiglionu Spadolini, pod nazivom 'Etica: DNA dell'arte' (Etika: DNA umjetnosti), od 30. studenog do 8. prosinca okupiti suvremene autore iz više od 70 zemalja.

U siječnju je, pod pokroviteljstvom Hrvatske gospodarske komore, izložio svoje slike i dizajnirano staklo na Sajmu unutrašnjeg dizajna i interijera u Galeriji IMM u Kӧlnu, a u veljači je u Veneciji, u galerijskom prostoru bivšeg samostana San Giobbe, sudjelovao na skupnoj izložbi 'Relativity of Emotions' (Relativnost emocija) u organizaciji udruge umjetnika ExpoArt (koja izdaje istoimeni časopis posvećen recentnom likovnom stvaralaštvu), među 50 međunarodnih imena čija je ostvarenja selekcionirao povjesničar umjetnosti i likovni kritičar Gabriele Romano.


Od 18. do 22. rujna gostovao sam na Berlin Art Fairu, umjetničkom sajmu koji je vrhunac berlinskog Art Weeka i koji je na prestižnoj lokaciji Postbahnhofa, u samom centru grada, na tri tisuće četvornih metara predstavio stotinjak slikara, kipara i performera iz cijelog svijeta. Izložio sam sliku 'Avion' te skulpturu 'Plivačica' koja sa slikom 'Familija' ide i na Biennale u Firenci. Selekor mojih radova za Firencu je Gabriele Romeo, poznat i po tome što prati likovni rad nobelovca, intelektualca i svestranog umjetnika Darija Foa, a konačnu odluku o sudionicima donosi žiri sa 45 članova iz cijelog svijeta. Zbog te sam izložbe morao odustati od predstavljanja u jednoj moskovskoj galeriji. Iako svakodnevno radim i ne filozofiram, već prodajem svoje radove, umjetnička mi je potvrda važna. Ne smatram da sam nešto posebno, ali volim stvarati, radim to već dugo i uspješno. Goran Bregović je dobro rekao – najbolji su umjetnici koji rade osam sati dnevno. Možeš imati talent, ali ako ga konstantno ne njeguješ i razvijaš – ništa od toga, pričao nam je Potočnjak u svom ateliereu u porečkoj povijesnoj jezgri.

Njegova 'Plivačica' koju će nakon berlinske publike vidjeti i ona u Firenci, zanimljiv je primjer 'reciklirane umjetnosti'. Teško je zamisliti da je nastala od najobičnijeg bijelog plastičnog stola i boca. Potočnjak ju je najprije oblikovao, a zatim joj dodatno udahnuo život živim bojama u maniri Mondriana, podcrtavajući povezanost s neoplasticizmom te podsjećajući na rad umjetničke grupe De Stijl, kojemu je upravo Mondrian uvelike pridonio, i želju za stvaranjem novog svijeta nakon Prvog svjetskog rata.

- Prepoznati tako nešto u stolu – to je nešto na što nemaš utjecaja. Stvaralački proces ne možeš kontrolirati. To je stvar osjećaja, to nosiš u sebi i nikad ne prestaje. Pitanje je samo koliko si otvorio vrata. To znači i da je gubitak inspiracije samo opravdanje, često i za nesposobnost. istina, dogodi se ponekad da ne radiš, ali je češće slučaj da si nervozan zato što nemaš dovoljno vremena, nego zato što znaš što bi radio. Ako si kreator uvijek ćeš s bilo kakvim materijalom koji imaš ispred sebe nešto napraviti, direktan je naš sugovornik.

Autorica: Kristina Flegar

Izvor: Glas Istre, 17.10.2013.