Preskočite na glavni sadržaj

Zrinjka Peruško: Uvod u medije

Promocija i razgovor o knjizi 'Uvod u medije', urednice Zrinjke Peruško, u izdanju Jesenski Turka, održat će se u KIC-u, u utorak, 10. svibnja, s početkom u 19 sati. Sudjeluju: Goran Batina, urednik sociološke biblioteke, dr. sc. Biserka Cjetičanin, prof. dr. sc. Nenad Zakošek, doc. dr. sc. Marijana Grbeša i autorica prof. dr. sc. Zrinjka Peruško.
 
vrijeme: 10.05.2011. u 19 sati
mjesto: Zagreb, KIC, Preradovićeva 5
url: http://www.jesenski-turk.hr
U Hrvatskoj do ove knjige nije ni bilo knjige koja bi sustavno obradila, i to iz domaće perspektive, najvažnije masovne medije i s njima povezane medijske prakse.

Knjiga je zbornik u kojem su autori i autorice obuhvatili nastanak i razvoj medijskih institucija ili medijskih praksi u Hrvatskoj i u svijetu, njihovo sadašnje stanje i perspektive razvoja u novim tehnološkim i ekonomskim uvjetima. Svako poglavlje sadrži i kratku definiciju medija i medijske prakse o kojoj je riječ, sažetak te preporučenu bibliografiju za produbljivanje znanja. Knjiga završava leksikonom medijskih pojmova koji je rezultat zajedničkog doprinosa svih autora. Poglavlja nastoje istovremeno sažeto prikazati stanje i znanstvenu raspravu o ključnim izazovima ili problemima određenog medija ili medijske prakse.

U uvodniku Zrinjka Peruško ocrtava međe discipline masovne komunikacije/medijskih studija kao okvira za razumijevanje predočenih analiza medijskih institucija i medijskih praksi. U uvodnom poglavlju definira masovne medije kao društvene institucije, organizacije i kulturne industrije, sukreatore javnosti i popularne kulture. U nastavku su obuhvaćeni: knjiga (Mihaela Majcen Marinić), tiskani mediji (Gordana Vilović), film (Nikica Gilić), radio (Marina Mučalo), televizija (Tena Perišin), strip (Sanjin Dragojević i Hrvoje Frančeski), novi mediji (Nenad Prelog) i novinske agencije (Fjodor Polojac). Knjiga obuhvaća i najvažnije profesionalne prakse koje su povezane s medijima kao kulturnom industrijom: reklamiranje (Ante Gavranović), istraživanje medijskih publika (Antonija Čuvalo), autorska prava u medijskim industrijama (Kristina Delfin Kanceljak) i odnose s javnošću (Božo Skoko).