Knjiga [znakovita] / Vizualne komunikacije javnog prostora, autora Josipa Vrančića, dostupna je besplatno online. Izdanje donosi teoriju i praksu vizualnih komunikacija u javnom prostoru; strategije dizajna i marketinga pri korištenju javnog prostora u promotivne svrhe; brojne domaće i strane primjere znakovnih sustava, prostornih vizualija, vanjskog i unutrašnjeg oglašavanja...
mjesto: Belgrade, Serbia
Termini koji se koriste u literaturi pri opisivanju vizualnih pojava na javnom prostoru neujednačeni su te ih u pravilu na netočan način definiraju. Najčešće nazivlje, naročito ono što sadržava pojam graph/graf, nedovoljno je da bi se obuhvatila sama priroda pojava i objekata, kako formalna, tako i tehnička. Npr. environmental graphic design, okolišna (prostorna) grafika i slične kovanice mogu se odnositi samo na dio vizualnih komunikacija, onih koje se producira nekom od grafičkih tehnika.
Jasno je da su neuporabljive pri definiranju vizuala nastalih uporabom npr. svjetla, sjene, biljaka, metala, pijeska, betona, ... sve takve primjere već odavno je neispravno nazivati alternativnim ili avangardnim pri komuniciranju u javnom prostoru. Očito je da bi bilo ispravno pri imenovanju sredstava javnog prostora (kao i u temeljnom dijelu dizajnerskog djelovanja - papirnotiskanim materijalima), termin grafičkog dizajna promijeniti u pojam vizualnih komunikacija.
[znakovita] / Vizualne komunikacije javnog prostora