U sklopu 57. Splitskog ljeta u Galeriji Meštrović, u utorak, 20 srpnja, s početkom u 20 sati, bit će otvorena izložba skulptura i instalacija splitskog likovnog umjetnika Vedrana Perkova. Svoju izložbu skulptura i instalacija autor je nazvao 'Useljenje', a bit će otvorena do 4. rujna.
vrijeme: 20.07.2011. 20,00
mjesto: Split; Galerija Meštrović, Šetalište Ivana Meštrovića 46

Autorica izložbe Barbara Vujanović, kustosica Atelijera Meštrović o izložbi kaže: 'Useljenje je privremena, nestalna situacija. Ono znači promjenu, ulazak u nečiji otprije definiran prostor, njegovo djelomično prisvajanje, preispitivanje granica – slobode, ravnoteže, dopuštenoga, mogućnosti kompromisa i suživota sličnoga i različitoga...
Vedran Perkov useljava se kod Ivana Meštrovića, unoseći u kiparev nekadašnji životni i radni, a danas izlagački prostor, pregršt paketa i sanduka. Svaki skriva ili pokazuje djelo, koje se na verbalnoj, simboličkoj, materijalnoj razini referira na zatečeni kontekst. Autor pri tome naglašava značenje aktualnoga trenutka u slijedu povijesnih zbivanja – neprestanom procesu useljavanja koji se ostvaruje kao individualno i opće načelo funkcioniranja društva. Jer, useljenje je katkada slobodan izbor, a katkada nužda, odnosno izbjeglištvo, kao ishod neželjenosti i nepotrebnosti i nekih drugih, nametnutih useljenja i iseljenja.'
Vedran Perkov rođen je 1972. Diplomirao je slikarstvo na Umjetničkoj akademiji Brera u Milanu. Od 2004. do 2010. predavao je na Odsjeku slikarstva Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu u zvanju višega asistenta i docenta. Član je HULU-a, Split i HZSU-a. Samostalno izlaže od 1997. u Hrvatskoj i u inozemstvu.
Perkov se služi lako dostupnim materijalima poput gipsa, kartona ili folija, te njima u svijetu mašte stvara objekte i prostorne instalacije koji sugeriraju upotrebne, poznate i moguće predmete i prostore. Objekte ostavlja očito nedovršenima, tehnički i izvedbeno nesavršenima, u suprotnosti sa asocijacijama na njihovu uporabnu funkciju. Kritičan je prema ideji napretka, metodama modernizma i tendencioznoj prezentaciji perfekcije.