U utorak, 24. lipnja, u 20 sati, u Galeriji umjetnina u Splitu, otvorenjem izložbe Igora Zdunića, nastavlja se ciklus izložabi pod nazivom 'Utorkom u Galeriji - Fast Forward'. Autorica predgovora je Vanda Franičević.
vrijeme: 24.06.2014. 20,00
mjesto: Split, Galerija umjetnina, Ulica kralja Tomislava 15
Slike Igora Zdunića tri su različite impresije, fiksirana trenutka koje umjetnik kao da je uhvatio skrivajući se iza objektiva kakvog slikarskog aparata. Dva rada izvedena su tehnikom miješanja akrilnih boja s krušnim mrvicama, dok je treća slika rađena isključivo akrilom. Kompozicija Bauštelci na marendi referira se na koncept Posljednje večere. U prvom je planu po sredini slike prikazano trinaest radnika u otmjenoj impostaciji za vrijeme blagovanja. Oko njih je, dodavanjem različitih objekata s gradilišta, oblikovan efektan prizor nereda i kaosa u kojem ti ljudi rade. Rastavljanjem čvrstih cjelina oblika u igri svjetla i odsjaja te razbijanjem istih u treperave mrlje boja koje fiksira sitnim, dinamičnim namazima, umjetnik postiže optičku različitost jednakih predmeta.
Miješanjem akrila i krušnih mrvica tekstura slike postaje hrapava, naborana, neravna, gotovo reljefna. Kao rezultat, na pojedinim dijelovima prikaza uočavamo još veći nemir koji je dodatno naglašen efektnim korištenjem dinamičnih bijelo-sivih poteza. Iako je tema slike vezana uz poslijeratnu obnovu građevina s odlikama kontinentalne arhitekture, posebno osmišljenim rasporedom likova umjetnik je postigao neobičnu smirenost. Teško možemo odrediti tko od njih predstavlja Judu, a tko Krista.
Druga horizontalno komponirana slika prikazuje divlje odlagalište smeća i stilski se nadovezuje na prethodnu. Kolorističke mrlje nastale bez miješanja, uz bijelu boju snijega, efektno istaknute tehnikom s krušnim mrvicama, rezultiraju ludom zbrkom koja je svojstvena prizoru smetlišta s posebnim akcentom na divljinu odlagališta. Između porazbacanih, opet gotovo skrivenih detalja, koji prikazuju različite objekte, uljeze u idiličnom pejzažu odbačene od strane nesavjesnih stanovnika na periferiji grada, slikar postavlja dva čovjeka i dvije životinje. Prisiljeni zbog vlastite egzistencije boraviti na takvom mjestu, unose morbidnu mirnoću i staloženost, pomirenost sa vlastitom sudbinom. Kao vrlo važan detalj pojavljuje se humorističan motiv - na glavi beskućnika s vrećom praznih boca uočavamo kapu Djeda Mraza i tako izravno nailazimo na ideju čitavog prikaza - kritiku suvremenog promiskuitetnog konzumerizma.
Posljednji je prikaz stilski, tematski i izražajno potpuna suprotnost prethodnima. Vertikalno postavljena slika predstavlja religijski obred vjenčanja u nekakvom idiličnom rajskom vrtu. I tu uočavamo najčešće Zdunićeve motive - planine, kontinentalnu arhitekturu, pojas neba, detalje koji su sada reducirani i postavljeni na područje izduženog stola te u ovom slučaju obilnu vegetaciju čiji kolorit dominira prikazom. Upravo tom vegetacijom, Prirodom, događaj postaje uokviren tako da djeluje kao izdvojena impresija. Najizraženija odlika slike Vjenčanje je harmonija koja je u potpunosti isključena kod ostalih prikaza nabijenih neredom i zbrkom. Umjetnik nam na jednostavan način želi poručiti kako je bitno živjeti u harmoniji s Prirodom, biti dio nje (Vanda Franičević).
Igor Zdunić (1991., Gospić) Završio je Opću gimnaziju u Gospiću. Trenutno je student treće godine preddiplomskog studija slikarstva u klasi prof. Nine Ivančić na Umjetničkoj akademiji u Splitu.
Vanda Franičević (1992., Split) Završila je Opću gimnaziju u Visu. Trenutno je studentica na treće godine preddiplomskog studija hrvatskog jezika i književnost i povijesti umjetnosti na Filozofskom fakultetu u Splitu.