Preskočite na glavni sadržaj

Utorkom u Galeriji - Fast Forward / Igor Zdunić

U utorak, 24. lipnja, u 20 sati, u Galeriji umjetnina u Splitu, otvorenjem izložbe Igora Zdunića, nastavlja se ciklus izložabi pod nazivom 'Utorkom u Galeriji - Fast Forward'. Autorica predgovora je Vanda Franičević.
vrijeme: 24.06.2014. 20,00
mjesto: Split, Galerija umjetnina, Ulica kralja Tomislava 15
url: http://www.galum.hr
Slike Igora Zdunića tri su različite impresije, fiksirana trenutka koje umjetnik kao da je uhvatio skrivajući se iza objektiva kakvog slikarskog aparata. Dva rada izvedena su tehnikom miješanja akrilnih boja s krušnim mrvicama, dok je treća slika rađena isključivo akrilom. Kompozicija Bauštelci na marendi referira se na koncept Posljednje večere. U prvom je planu po sredini slike prikazano trinaest radnika u otmjenoj impostaciji za vrijeme blagovanja. Oko njih je, dodavanjem različitih objekata s gradilišta, oblikovan efektan prizor nereda i kaosa u kojem ti ljudi rade. Rastavljanjem čvrstih cjelina oblika u igri svjetla i odsjaja te razbijanjem istih u treperave mrlje boja koje fiksira sitnim, dinamičnim namazima, umjetnik postiže optičku različitost jednakih predmeta.

Miješanjem akrila i krušnih mrvica tekstura slike postaje hrapava, naborana, neravna, gotovo reljefna. Kao rezultat, na pojedinim dijelovima prikaza uočavamo još veći nemir koji je dodatno naglašen efektnim korištenjem dinamičnih bijelo-sivih poteza. Iako je tema slike vezana uz poslijeratnu obnovu građevina s odlikama kontinentalne arhitekture, posebno osmišljenim rasporedom likova umjetnik je postigao neobičnu smirenost. Teško možemo odrediti tko od njih predstavlja Judu, a tko Krista.

Druga horizontalno komponirana slika prikazuje divlje odlagalište smeća i stilski se nadovezuje na prethodnu. Kolorističke mrlje nastale bez miješanja, uz bijelu boju snijega, efektno istaknute tehnikom s krušnim mrvicama, rezultiraju ludom zbrkom koja je svojstvena prizoru smetlišta s posebnim akcentom na divljinu odlagališta. Između porazbacanih, opet gotovo skrivenih detalja, koji prikazuju različite objekte, uljeze u idiličnom pejzažu odbačene od strane nesavjesnih stanovnika na periferiji grada, slikar postavlja dva čovjeka i dvije životinje. Prisiljeni zbog vlastite egzistencije boraviti na takvom mjestu, unose morbidnu mirnoću i staloženost, pomirenost sa vlastitom sudbinom. Kao vrlo važan detalj pojavljuje se humorističan motiv - na glavi beskućnika s vrećom praznih boca uočavamo kapu Djeda Mraza i tako izravno nailazimo na ideju čitavog prikaza - kritiku suvremenog promiskuitetnog konzumerizma.

Posljednji je prikaz stilski, tematski i izražajno potpuna suprotnost prethodnima. Vertikalno postavljena slika predstavlja religijski obred vjenčanja u nekakvom idiličnom rajskom vrtu. I tu uočavamo najčešće Zdunićeve motive - planine, kontinentalnu arhitekturu, pojas neba, detalje koji su sada reducirani i postavljeni na područje izduženog stola te u ovom slučaju obilnu vegetaciju čiji kolorit dominira prikazom. Upravo tom vegetacijom, Prirodom, događaj postaje uokviren tako da djeluje kao izdvojena impresija. Najizraženija odlika slike Vjenčanje je harmonija koja je u potpunosti isključena kod ostalih prikaza nabijenih neredom i zbrkom. Umjetnik nam na jednostavan način želi poručiti kako je bitno živjeti u harmoniji s Prirodom, biti dio nje (Vanda Franičević).
 
Igor Zdunić (1991., Gospić) Završio je Opću gimnaziju u Gospiću. Trenutno je student treće godine preddiplomskog studija slikarstva u klasi prof. Nine Ivančić na Umjetničkoj akademiji u Splitu.
 
Vanda Franičević (1992., Split) Završila je Opću gimnaziju u Visu. Trenutno je studentica na treće godine preddiplomskog studija hrvatskog jezika i književnost i povijesti umjetnosti na Filozofskom fakultetu u Splitu.