U subotu, 2. travnja, u 19 sati, u Gradskoj galeriji Fonticus Grožnjan predstavljaju se tri samostalna projekta – samostalna izložba Jelene Isakovske 'Tkanje u nominativu', 'Mapiranje stanja' Jelene Kovačević te samostalna izložba Amine Konate Visintin 'Sa ili bez osmijeha'.
vrijeme: 02.04.2016. 19,00
mjesto: Grožnjan; Galerija Fonticus
Tkanje je tehnološki postupak tvorbe plošnog oblika od najmanje dvaju sustava niti, koje se ručno na tkalačkom stanu ili strojno, na tkalačkoj mašini, pod pravim kutom međusobno isprepleću po nekom od izabranih načina. Ovu tehnologiju koristi Jelena Isakovska koja se predstavlja s nekoliko svojih radova. Ona ne koristi strojeve, već radove izvodi ručnim tkanjem na jednostavnom tkalačkom stanu. Autorica je dosljedna obliku uporabnog predmeta, ali u procesu premise i izvedbe, na njemu izvodi sasvim osobite vizualizacije. Tu nalazimo asocijacije na dan i noć, izlazak sunca, morsku pučinu, znakovite sisteme boja, intervencije uvođenja znakovitih oblika. (..)
(..) Amina Konate Visintin predstavlja izbor recentnih radova. Pred nama je niz oslikanih površina srednjeg formata i snažnog kolora izveden akrilnim bojama na platnu. Slikarica se koristi namazima boja, a oblike definira potezima ili rubovima koloriranih površina. Kompozicije su stabilne iako oblici često završavaju izvan formata pa radovi djeluju kao isječci. Elementi su raštrkani, ali autorica uvijek nudi oslonac za pogled. Izvedeni oblici i područja jakog kolora uz gestualne poteze naglašavaju zaokupljenost motivima. Sve intervencije kojima se autorica služi u funkciji su narativnosti radova.
Jelena Kovačić podastire niz radova od kojih neki raspolažu odmjerenim, malim brojem aktera/detalja dok su drugi pretrpani cenama/predmetima. Ona progovara gestom, a nastavlja strpljivom preciznošću. Ponekad obrnuto. To čini na podlogama koje ne moraju biti standardni slikarski materijal: ponekad slučajnošću putanje pigmenta u tekućem mediju. Čvrsta linija se pojavljuje kao dio teksture ili kao obrub oblika. Umjetnica dozvoljava slučajni potez kistom ili razlijevanje uvodnjene boje. Često flekava podloga detektira oblik i postaje osnova za daljnju fazu rada. Na podlozi sličnoj Rorschachovim mrljama, umjetnica prepoznaje ili nadograđuje oblike koji tijekom procesa postaju cjelina. Instinktivan crtež kombinira sa željenim. Kompozicije većine radova su funkcionalne. Pomaci, poneka necentriranost u kombinaciji s drugim detaljima u službi je dramaturgije. Iz konglomerata nakupina i poteza iščitavamo nadrealističke sadržaje. (..)