Na sjednici održanoj 9. travnja 2016. jednoglasno je odlučeno da je dobitnik Nagrade Grada Čakovca 'Josip Štolcer Slavenski' za 2015. godinu Tomislav Oliver. Nagradu za najbolje djelo hrvatskoga skladatelja praizvedeno u 2015. godini Oliver je dobio za skladbu Complex Poetry.
vrijeme: 12.04.2016.
mjesto: Čakovec
Ocjenjivački sud Nagrade Grada Čakovca "Josip Štolcer Slavenski", u sastavu Iva Lovrec Štefanović (predsjednica), Trpimir Matasović, Petra Pavić, Krešimir Seletković, Mladen Tarbuk i Ladislav Varga, u razmatranju je najkvalitetnijih novih djela hrvatskih skladatelja praizvedenih prošle godine imao zadaću odabrati laureata između brojnih uistinu kvalitetnih autora, čija su djela bila praizvedena u okviru 28. Muzičkog biennala Zagreb, 40. Osorskih glazbenih večeri, 52. Glazbene tribine Opatija, ali i u sklopu redovnih koncertnih programa diljem Hrvatske. U najuži izbor ušlo je petero skladatelja: Srećko Bradić (Requiem), Srđan Dedić (Puhački kvintet), Margareta Ferek-Petrić (Ordinary Madness), Davorin Kempf (Simfonijski stavak za orgulje i orkestar) i Tomislav Oliver (Complex Poetry).
Na sjednici održanoj 9. travnja 2016. jednoglasno je odlučeno da je dobitnik Nagrade Grada Čakovca "Josip Štolcer Slavenski" za 2015. godinu Tomislav Oliver. Nagradu za najbolje djelo hrvatskoga skladatelja praizvedeno u 2015. godini Oliver je dobio za skladbu Complex Poetry (Kompleksna poezija), plesna suita za komorni ansambl, koju je u sklopu programa 28. Muzičkog biennala Zagreb 25. travnja 2015. praizveo ansambl Baleta Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu uz Komorni ansambl Orkestra Opere HNK-a u Zagreb pod ravnanjem Ivana Josipa Skendera. Nagrada će laureatu biti uručena 12. svibnja 2016. u Čakovcu, u sklopu programa 43. Majskog muzičkog memorijala Josip Štolcer Slavenski.
Obrazloženje
Nastala na narudžbu Muzičkoga biennala Zagreb i praizvedena u koprodukciji s Hrvatskim narodnim kazalištem u Zagrebu, skladba Complex Poetry Tomislava Olivera osmišljena je kao sedmerostavačna plesna suita, prvi dio glazbenoga diptiha koji čini baletnu predstavu Kraljevi bogova, ostvarenu u koreografiji Pascala Touzeaua. Autonomija koju su pritom imali skladatelj i koreograf, svaki u svom segmentu pripreme predstave, Oliveru je omogućila skladanje djela koje nije strogo uvjetovano unaprijed zadanim dramaturškim i/ili scenskim elementima, pa je stoga ovo djelo može funkcionirati i u prvotnom okviru scenskog projekta, ali kao posve samostalno koncertno djelo.
Polazeći od ideja preuzetih iz spisa U pohvalu sjenâ Jun'ichira Tanazakija, Oliver u Kompleksnoj poeziji glazbom oslikava, propitkuje, sučeljava, ali i sjedinjuje naizgled nepomirljiva japanska i zapadnjačka poimanja života i umjetnosti – japansku smirenost i pritajenost nasuprot zapadnjačkoj prodornosti i aktivnosti. Ne robujući tradicionalnim skladateljsko-tehničkim konvencijama, Oliver stvara djelo koje neprestance istražuje sâm zvuk, a formalnu strukturu gradi dramaturgijom zvukovnih situacija, nadovezujući se tako idejno – premda ne nužno i estetički – na opus svojeg nekadašnjeg učitelja Marka Ruždjaka. Zvukovnost je ove inovativne partiture istodobno i glazbena i intelektualna – skladba se tako razvija od početne "zapadnjačke" dijalektičnosti do zaključne "japanske" apologije sjene. (
Trpimir Matasović)
O dobitniku Nagrade
Tomislav Oliver (Zagreb, 1987.) diplomirao je muzikologiju (2009.), a zatim i kompoziciju u razredu profesora Marka Ruždjaka (2011.) na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Bio je stipendist Rotary Cluba Zagreb, a 2010. primao je stimulaciju fonda Rudolf i Margita Matz Hrvatskog društva skladatelja, za poticanje stvaralaštva mladih skladatelja. Za skladbu Obsidienne za komorni orkestar primio je 2011. godine Rektorovu nagradu Sveučilišta u Zagrebu, a osim u sezoni Cantus Ansambla, skladba je iste godine izvedena i na festivalu Unicum u Ljubljani te na 47. Glazbenoj tribini u Opatiji. Godine 2012. za istu je skladbu primio nagradu Stjepan Šulek. Autor je skladbi za solističke instrumente, komorne ansamble, instrumente i elektroniku te simfonijski orkestar. Usavršavao se na radionicama Međunarodne ljetne akademije Prag – Wien – Budapest, pod vodstvom Nigela Osbornea i Michaela Wendeberga (gdje je osvojio nagradu za skladbu III: Dancers to a Discordant System) te na skladateljskom seminaru International Week u Ljubljani, pod vodstvom Klausa Agera i Gyula Feketea. Od 2011. zaposlen je kao asistent na Odsjeku za kompoziciju i glazbenu teoriju Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu.
Izvor:
CZK Čakovec