Preskočite na glavni sadržaj

Tomislav Brajnović: 'Puzajući Armagedon'

Izložba 'Puzajući Armagedon' Tomislava Brajnovića otvara se ovog petka, 4. studenog, u 19 sati, u prostoru riječkog MMSU-a.
vrijeme: 04.11.2016.
mjesto: Rijeka, Muzej moderne i suvremene umjetnosti, Dolac 1/II
url: http://www.mmsu.hr

Izložba 'Puzajući Armagedon' Tomislava Brajnovića (Zagreb, 1965.), donosi presjek radova nastalih od kraja devedesetih do danas, od kojih su mnogi rijetko viđeni i javno predstavljani. U kaleidoskopskom postavu okuplja dvadesetak radova, od instalacija, objekata, ready made serija do videa i audio kompozicija. Nastoji odraziti relativno kratku, previranjima zasićenu povijest novog milenija u kojoj se poput tempiranih bombi ponovno vraćaju totalitarni elementi prošlog stoljeća. Od Odiseje (2004.), preko Zakona ljubavi do Vojnika u zrelom žitu (2015.), radovi se osvrću na kobne posljedice mahnite produkcije i iskorištavanja materijalnih resursa. Katkad se javlja prizvuk transcendencije, pod pritiskom sadašnjosti izgledajući nedohvatljivo, dok se lomovi zbiljskog terena prenose u tjeskoban osjećaj vremenskog toka. Od tajaca do kovitlaca. Tim više potraga za preokretanjem toka vremena i dosezanjem idealnije budućnosti postaje neodgodivom, uz otvorenu dilemu o tome kako ju postići. Autor ističe, Jedina (ne)moguća revolucija je revolucija svijesti. Svijest čovjeka danas se ne razlikuje puno od one prije ili nakon francuske i oktobarske revolucije. Tu se stvari ne mijenjaju, napredak je samo u HD prijenosu revolucije koja ne prestaje... Ideja Zemlje kao uređenog Rajskog vrta i pitanje tko, kako i da li ga može postići predstavlja srž moje umjetničke osobnosti.
 
Teza o umjetnosti kao specifičnom vidu vjere u Tomislavovom slučaju postaje opipljivom. Priziva mogućnost da se autor doživi kao ustrajni idealist, ali i kao radikalni fatalist, uz otvoreno pitanje što izložba umjetnika-vjernika radi u profanom svijetu muzeja? Međutim ako vjeru pretpostavimo kao načelo održavanja životnih formi, premisa je izložbe jasna. Ona djeluje kao umjetnička subverzija današnjih politika razdvajanja, uslijed kojih međusobno sporazumijevanje neprekidno nailazi na zatvorena vrata.
 
Kustosica: Ksenija Orelj
Izložba i prateći katalog početkom 2017. bit će predstavljeni u Muzeju suvremene umjetnosti Istre, Pula.