Preskočite na glavni sadržaj

Tatjana Masterl u Galeriji Juraj Klović

U Galeriji Juraj Klović u Rijeci, u četvrtak, 9. ožujka, u 19 sati, otvara se samostalna izložba 'Ispod layera' Tatjane Masterl. Izložba ostaje otvorena do 23. ožujka.
vrijeme: 09.03.2017. 19,00
mjesto: Rijeka; Galerija Juraj Klović, Verdijeva 19 b
url: http://hdlu-rijeka.hr
Izložba pod nazivom Ispod layera okuplja radove iz raznih medija likovnog izražavanja; slikarstva, kiparstva, fotografije i videa sa zajedničkom tematikom izričaja; slojevitost, preklapanje, providnost, nestajanje i postojanje skrivenog ispod svakog novog layera određenog medija. Kompleksnost radova nam govori da je  bitno uvidjeti slojeve od kojih se nešto sastoji, razaznati što je bilo ispod u procesu misli i stvaranja, a što je sljedeće. Granice  između layera se pomiču i nestaju ali postoje na rubu opipljivog i neopipljivog.

Radovi iz serije Prostor u slici nastaju gomilanjem poteza i slojeva boje, providnih i gustih ploha. One ispunjavaju čitavu podlogu te ponegdje nestaju otkrivajući sloj/layer ispod. Spajanje, preklapanje oblika i poništavanje čvrstine materije u apstraktnim uglavnom akromatskim kompozicijama odražava zarobljenu prostornost u slici. Slike nastaju pokrivnim i ne pokrivnim nanosima boje koje naglašavam ili negiram odnosno sistemski oduzimam ili dodajem slojevitost kako bi layer ispod ostao vidljiv ili nevidljiv. Takav intuitivni proces stvaranja vodi nas u nesvjesno i jednako je bitan kao i svjesna sistemska organizacija layera od kojih također nastaje vizualna konstrukcija kada naglašavam unutarnju strukturu cjeline. Ona je ponekad principijelno organizirana ponavljanjem i mjerenjem jednakih poteza tonova, a ponekad je oslobođena fleksibilnim potezom boje koji unosim u trenutku samog procesa stvaranja kada ne izbjegavam slobodu forme i poteza te time dopuštam upliv subjektivnosti.

Radovi pod nazivom Slika za skulpturu predstavljaju promišljanje o boji i njenoj formi koja bi joj pripadala tvoreći tako cjelinu. Gomilanjem providnih i ne providnih plohi koje se spajaju i preklapaju nastaje apstraktna uglavnom monokromatska vizualna cjelina. Nakon oblikovanja forme taj isti proces oslikavanja ponavljam i na skulpturi.

Od igre do arhitekture je projekt koji spaja pojmove skulpture i arhitekture kroz oblik i igru. Granicu prostornog doživljaja unutrašnjosti i vanjštine pokušavam istražiti redukcijom likovnih ili arhitektonskih elemenata koji čine određeni prostor skulpturom ili arhitekturom. Element oblikovanja ili gradnje samo sugerira prostor koji je u osnovi dijelom imaginaran i pruža beskonačne mogućnosti varijacija prostornih doživljaja. Element oblikovanja ili gradnje ujedno omogućuje transparentnost unutarnjeg i vanjskog prostora i upravo trenutak njegova naslućivanja je ključan u probijanju granice realnog i fiktivnog. Ukidanje granice u skulpturi i arhitekturi pruža prostorno dinamično estetsko rješenje u svijetu razlika, koji je neutralan ili možda suzdržan. Estetika neutralnog proizlazi kao slijed oslobađanja prostora od uobičajenih značenja.

Estetika providnosti ponavlja se u instalaciji Splet. Zatvorene, zapletene, providne organske forme prilagođavaju se prostoru koji im je namijenjen. Osvijetljene one na površini zida tvore dvodimenzionalan odraz koji možemo sagledati kao layer koji doprinosi stvaranju ambijentalne instalacije.

Fotografije Organsko i anorgansko, suprotne strane geometrije i organske ekspresije otvaraju dijalog između racionalnog i ekspresivnog izričaja. Serija radova je nastala promatranjem i spajanjem dviju ili više fotografija pomoću layera. Fotografije i snimke su uobličene u video rad.
Video rad Priroda-industrija nastao je promatranjem i propitivanjem estetskih sličnosti između prirodnih i industrijskih oblika - ogoljelih grana stabala nepravilnih prirodnih oblika nasuprot ravnih, pravilnih industrijskih konstrukcija dizalica. Upravo taj spoj prirode i industrije, njihovih sličnosti i razlika koristim u ovom radu kao način izražavanja koji u sebi nosi simboliku nužnog suživota i ravnoteže. Rad se može sagledati kao zvukovno-slikovna struktura u kontekstu audio vizualne kompozicije. U video radu sam nastojala pojednostavljeno i jasno postaviti kadrove koje apstrahiram tijekom montaže, ističući razlike i sličnosti prirode i industrije u estetskom smislu. U radu su dva oprečna motiva svedena na pitanje jednostavne ogoljele estetike te spojena preklapanjem, prožimanjem sadržaja forme prirode i forme industrije. Tatjana Masterl

Tatjana Masterl, rođena 1981. godine u Rijeci. Diplomirala na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci, magistrirala na Akademiji za likovno umetnost u Ljubljani, smjer kiparstvo. Članica HDLU Rijeka i HDLU Zagreb. Izlagala na desetak skupnih i samostalnih izložbi.