Preskočite na glavni sadržaj

Tanja Vujasinović – izložba u Osijeku

U Galeriji Kazamat, od 15. do 30. svibnja, Gradske galerije Osijek predstavljaju samostalnu izložbu Tanje Vujasinović: Radovi, kojom su obuhvaćeni autoričini radovi nastali većinom nakon njenog povratka sa postdiplomskog studija u Londonu 2006.
vrijeme: 15.05.2010.
mjesto: Osijek; Galerija Kazamat, Jagićeva 2 (Tvrđa)
Radovi: 'Slomljeni predmet' (2006.), 'Dvojba' (2007.), 'Ukradeni rad' (2007.), 'Beatifikacija' (2007.), 'Nagrada' (2008.), 'Unutrašnji prostor' (2009.). Radovi, osim kiparskih trodimenzionalnih formi u prostoru, kao svoj medij upotrebljavaju: audio i videokomponente, svjetlost kao gradivni element i prisutnost samoga posjetitelja.

Veliki sumo borac pred ogledalom imenovan Sučeljavanje (2000.) nešto je stariji rad koji predstavlja vrlo dobar uvod u problematiku kojom se umjetnica bavi te o njoj sama kaže:
Izloženi recentni radovi nude složeni prikaz psiho-socioloških promišljanja kolektivnih frustracija i  memorije. Nastojim ukazati na sjećanja univerzalnog iskustva, koje svi svjesno ili nesvjesno prolazimo. Stvarajući intimnu, često hipnotičku atmosferu, od gledatelja  se suptilno zahtijeva angažman kroz osvještavanje i prepoznavanje vlastitog iskustva u izloženom. Radovi su male intimne debate koje promatrača uvlače u autorefleksiju.


Kustosica izložbe Marina Viculin radovima pristupa na nešto drugačiji način koji objašnjava u tekstu koji prati izložbu : 'Tanjini radovi se otjelovljuju na tri razine. Oni zauzimaju stvarni, imaginarni i socijalni prostor. Stvarajući neočekivane spone među tim prostorima Tanja često uspijeva u nakani da otvori značenjske pukotine kroz koje se nazire to drugovrsno. Slomljeni predmet i Ukradeni rad vizualno percipiramo kao malene forme u gipsu. Krhke i ranjive čak i u kontekstu galerijskog prostora koji bi po definiciji trebao biti neko sigurno, zaštićeno mjesto. Njihova fragilnost u praznome prostoru naglašava, za Tanju karakteristično, operiranje s nelagodom proizašlom iz nerazmjera, neprimjerenog ponašanja ili same misli o mogućnosti takve akcije. Dakle, već se na razini stvarnoga volumena u prostoru dogodila neka neravnoteža, uznemirenje.

To je vizualna pojavnost, ali egzistencija Slomljenog predmeta i Ukradenog rada zadire mnogo šire.  Ta dva rada izgrađena su podjednako od nježnih toplih i glatkih oblika gipsanih odljeva kao i od lažne čistoće galerijske bijele kocke, dobronamjernosti gledatelja i razumijevanja kolega i kustosa. Sve to je materijal kojega Tanja koristi za oblikovanje rada, za izricanje 'smisla'.

Ispovjedni monolog kradljivca u Ukradenom radu: 'Uložio si najviše. Ono što čak ni novci ne mogu platiti – dio svoga morala si dao da bi došao do toga. Tako si i sam povezan s tim predmetom.' ili izjava destruktorice u Slomljenom predmetu: 'Nothing I can do to make it better. It is just broken. It is horrible.'

Tanja Vujasinović rođena je u Zagrebu. Nakon završene gimnazije i srednje glazbene škole upisuje Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu, smjer kiparstvo. Diplomirala  1999. godine. 2006. godine završila poslijediplomski studij iz vizualnih umjetnosti (MA Fine Art) na Central Saint Martins College of Art and Design u Londonu. U radu se koristi različitim medijima uključujući skulpturu, instalaciju, fotografiju, video i zvuk. Članica HDLU-a i HZSU-a. Od 2009. predaje na odsjeku za likovnu umjetnost Umjetničke akademije u Osijeku.