Izložba Vesne Šmigovec Gregurić otvara se ovog četvrtka ,14. lipnja, s početkom u 19 sati, u prostorima galerije Kopjar, Zagreb. Kiparica će prezentirati svoje skulpture i reljefe koji se oslanjaju na viđenu stvarnost, a koju pojednostavljuje i sažima kroz poetični pristup te im tako udahnjuje neku drugačiju životnu energiju.
vrijeme: 14.06.2012. 19,00
mjesto: Zagreb; Galerija Kopjar, Gundulićeva 11

'Nastali u slijedu kompleksnih procesa kreativnoga promišljanja odnosa volumena, prostora, plohe, linije i boje, te različitih materijala unutar skulptorskih konstrukcijskih rješenja, kiparski radovi Vesne Šmigovec Gregurić – skulpture i reljefi, svoju izražajnost ponajviše temelje na elementarnosti i sintetičnosti forme, te na pročišćenim strukturama.
Oslanjajući se u polazištu na viđenu stvarnost (mimezis) – na organske i anorganske oblike iz prirode, te na ljudski lik, Šmigovec autorski interpretira viđeno prema svome kiparskom osjećaju i svom životnom nervu, pojednostavljujući i sažimljući motiv, a oblikovanim formama dajući neku začudnu postojanost - i pjevnost. Ogrćući ih uz to i poetičnošću i ekspresivnošću, pa im tako udahnjujući jedan novi život i ulijevajući drukčiju životnu energiju.
U svoje skulpture, uz to, autorica ponekad voli, uz sažetost i simboliku, ubaciti i naraciju, te se poigrati bojom i oprostorenim linijskim ritmovima, kako bi uz zbite i stilizirane volumene zagrgoljila i priča. Kako bi se probudile asocijacije na riječne tokove, kamene oblutke, tajnovite šume i lelujave trave i time gledatelj uvukao u direktni dijalog s djelima. Dijalog već prvog trenutka uspostavljen primamljivim, glatkim i zaobljenim formama koje neodoljivo pozivaju na dodir i opip. Ali i sjajnim metalnim konstrukcijama, koje su svakom pogledu enigmatičan labirint pun percepcijskih zamki, izazovan da se u njega uvuče i da ga se istražuje.
Zanimljivost radova Vesne Šmigovec je svojevrsna ambivalentnost i dvojnost pristupa. I time određena suprotnost dojma, što međutim nikako ne smeta, nego inspirira, sugerirajući višeslojnost u iščitavanju, ali i potrebu otvaranja svih osjetila. Jer ona temu čovjeka i prirode varira i transformira kroz suprotstavljene bivalentne odnose: one volumena i prostora; plohe i oprostorene linije; punine i praznine; voluminoznoga i plošnoga; zaobljenoga i ravnoga; linearnoga i prostornoga. I uvijek supostoje dva stanja: apstraktno- biomorfno i konstruktivno.
U jednom i u drugom slučaju, međutim, autorica radi po mjeri srca i po diktatu emocija, oblikujući svoje plastike istodobno i čulno i disciplinirano, u suglasju s prirodom materijala i s vibracijama svoje nutrine. Ritmom profinjene kiparske ruke, koja s jedne strane pažljivo reže i brusi kompaktni kiparski materijal, a s druge svija i oblikuje forme od metala i žice, dajući skulpturama u prvom slučaju izgled zgusnutih, asocijativnih taktila, a u drugom lakih i prozračnih plošno-linijskih struktura.' prof. Višnja Slavica Gabout