Preskočite na glavni sadržaj

Retrospektiva filmova Seijuna Suzukija u Art-kinu Croatia

Grimizni mjesec Seijuna Suzukija donosi čak 22 filma kultnog japanskog redatelja, scenarista i glumca što čini ovu retrospektivu jedinstvenom na našim područjima. Grimizni mjesec u Art-kinu Croatia traje od 11. do 24 lipnja, a provodi se u suorganizaciji Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma.
vrijeme: 11.06.2012.
mjesto: Rijeka; Art-kino Croatia, Krešimirova 2
url: http://www.art-kino.org

Seijun Suzuki poznat je diljem svijeta po specifičnom vizualnom stilu i svojim (čak 40-ak) B-filmovima za poznatu Nikkatsu kompaniju. Predsjednik te najstarije japanske filmske kompanije, Kyusaku Hori, 1968. godine otpušta Suzukija jer 'snima filmove koji nemaju smisla i ne zarađuju novac'. Suzuki je, uz pomoć studentskih grupa, brojnih redatelja i javnosti, tužio Nikkatsu zbog nepravednog otpuštanja, no završava na ‘crnoj listi’, a sljedeći (nezavisni) film snima tek 10 godina kasnije.

'Tokijski vjetropir' možda je najpoznatiji, ali sasvim sigurno najšareniji film ekstravagantnog žanrovskog stilista Suzukija. Gangsterska priča o raspjevanom tokijskom vjetropiru, koji je istupio iz redova yakuza i sada ga gone kroz zimski Japan, poslužila je kao predložak za kubistički film koji neprestano prijeti raspadanjem u delirične detalje kako bi se zatim na zapanjujući način iznova sastavio pred očima gledatelja.

Među 22 odabrana naslova igra i najnagrađivaniji film Seijuna Suzukija – 'Ciganske melodije' (Zigeunerweisen), prvi dio Taisho trilogija (ostala dva su Kagerô-za iz 1981. i Yumeji iz 1991.). Dekadentan i grozničav san o Japanu dvadesetih godina prati profesora njemačkog s vojne akademije na praznicima koji susreće kolegu sa studija, kojega su otpustili s posla te sada besciljno luta zemljom. Zajedno upoznaju gejšu, što naposljetku kulminira u bizarnom ljubavnom peterokutu, u kojemu sudjeluju i supruge profesora i njegova prijatelja. Japanski kritičari su ovaj film proglasili najboljim domaćim filmom 1980-ih godina.

Opširnije o retrospektivi filmova Seijuna Suzukija