Preskočite na glavni sadržaj

'Pun kufer svega' - nova koncepcija Hrvatskog muzeja turizma

'Pun kufer svega' - nova koncepcija Hrvatskog muzeja turizma
Hrvatski muzej turizma počinje novu sezonu novom koncepcijom u kojoj priču koju želi ispričati slaže od različitih segmenata, a na svakom je od nas da odabere gdje će i kako će u tu priču ući i iz nje izaći. Premijera koncepta je u utorak, 13. studenog, u 19 sati, uz izložbu fotografija Borisa Cvjetanovića, muzejsku izložbu Pun kufer svega (Osobni putnički inventar kao odraz društvenih promjena) i gostovanje umjetnika Stanislava Habjana.
vrijeme: 13.11.2012. 19,00
mjesto: Opatija; Umjetnički paviljon Juraj Šporer / Vila Angiolina
url: http://www.hrmt.hr
Izložba 'Pun kufer svega' (osobni putnički inventar kao odraz društvenih promjena) / 13.11..- 30.6. 2'013.

Ovo je izložba o osobnom putničkom inventaru, svemu onome što nosimo sa sobom na put. Od kovčega za šešire i putnog pribora za njegu brkova s kraja 19. stoljeća, preko članskih iskaznica za popuste iz tridesetih godina 20. stoljeća, pa sve do točkastih, plastičnih putnih šalica za kavu iz 1968. – ono što nosimo sa sobom na put odraz je onoga što se u to vrijeme smatralo praktičnim, važnim ili trendovskim.

Elementi izložbe:
Video-zapis: Kako se upotrebljava mercedes
Dubravka i Vladimir Bobinac, bračni par koji danas živi u Krku, proputovali su cijelu Europu u razdoblju od 1962. do 1990., vozeći se, spavajući, kuhajući i živeći u svom starom, preuređenom kombiju. Putovali su s dvoje djece koja su spavala u improviziranom šatoru kojeg bi noću podizali na krovu kombija, i noseći sve stvari potrebne za putovanja duga po mjesec ili dva dana sa sobom. Obitelj Bobinac cijele bi se zime pripremala za putovanje, listala enciklopedije, detaljno planirala rute, kilometražu, troškove. Gospodin Bobinac je, kako kaže, istim mercedesom kakvim je kao student 1949. godine prevezen na  robovanje na Golom otoku, kasnije proputovao svijet.

Video-zapis: Kad ideš na put ne smiješ zaboraviti ponijeti vodene balone
Djeca iz Dječjeg vrtića Opatija otkrivaju što nikako ne smiješ zaboraviti kad krećeš na put. I još ponešto što ih uopće nismo pitali.

Izložba fotografija Borisa Cvjetanovića - 'Iz Žuljane u Lumbardu' / Hrvatski muzej turizma, Umjetnički paviljon 'Juraj Šporer' / 13.11.- 3.12.

'Kao i mnogo puta do sad, Cvjetanovićev je okular namješten na kadar no duh mu je slobodan za neočekivanost, za istragu koja to zapravo i nije, nego je to obuzetost jedinstvenošću situacije u kojoj se zatekao. I ono što ponirući u tu situaciju bilježi postaju strukturalni elementi sveobuhvatna portreta. Promatrajući cjelokupnu seriju ovih fotografija vidljivo je taj portret postaje okosnica koja je postavljena u okvir te da sve zajedno podsjeća na dramaturški precizno razrađen dokumentarni film čije se vrijeme radnje događa u jednom danu.' Boris Greiner, katalog Iz Žuljane u Lumbardu


Prvi gost-umjetnik izložbe Pun kufer svega je Stanislav Habjan s instalacijom Jet set.
Stanislav Habjan rođen je u Zagrebu 1957. godine. Autor  je zbirke priča 'Nemoguća varijanta' (naslovom njegove antologijske priče 'Poštari lakog sna' imenovana je panorama proze Quorumova naraštaja, kasnije i poznata pjesma Pips, Chips i Videoclipsa), da bi potom bio suosnivač Greiner & Kropilak Mailart Officea i umjetničke organizacije Petikat. Habjan je bio art direktor novina za kulturu Homo volans i glazbenog magazina Nomad, a sa Danijelom Žeželjom oblikovao je i vizualni identitet Pulskog festivala knjiga Sa(n)jam knjige i mnoge druge dizajnerske projekte. Projektom Dućan metafora gostuje u galerijama širom Hrvatske.

'U bijeloj konstrukciji koja drži raširena krila s izloženim fotoportretima oca i sina u otprilike istoj dječačkoj dobi, prepoznajemo trokolicu, transportni tricikl s plitkim sandukom (korištenu već jednom u sklopu ambijenta Dućana metafora, gdje se, krcata perecima, vezala uz pekaru iz slikovnice). Ovdje, s dodanim raširenim krilima te prednjim dijelom odvojenim od tla, podsjećajući na lake snovite konstrukcije prvih letjelica s početka 20. stoljeća, trokolica prizivlje uzlet, postajući modul za putovanje s ovoga svijeta; ali ne tijela, već 'duše za let stvorene' (Tin Ujević). Stoga se ova Habjanova radikalno intimistička varijanta Osobnog putničkog pribora (u kojem fenomen turističkog izleta postaje metaforom za čitav ljudski život – a vrijedi i obratno) može očitati (što bi autoru, koliko ga poznajem, zacijelo odgovaralo) i kao svojevrsni testament, ako ne i manifest: život nije besmisleno putovanje između dvije beskonačne tame nego itekako smislen krug između dvije vrlo bliske ako ne i iste točke; spiralno iskustvo čije su mogućnosti čitanja, jednako kao i pripovijedanja, beskonačno privlačne.'Jerica Ziherl, iz kataloga Jet set