U Zagrebu je u sedamdesetčetvrtoj godini preminula baletna umjetnica i pedagoginja Silva Muradori (Zagreb, 11. studenoga 1942. - Zagreb, 15. veljače 2016.), dugogodišnja članica Baleta Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu.
vrijeme: 16.02.2016.
Silva Muradori rodila se u Zagrebu 11. studenoga 1942., gdje je završila baletnu školu, a zatim je dobila stipendiju za usavršavanje u slavnoj moskovskoj Baletnoj školi Boljšoj teatra kod pedagoga Elisavete Gerdt i Asafa Messerera.
Članica baletnog zbora Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu postala je 1958., da bi od 1960. do odlaska u mirovinu 1982. bila solistica zagrebačkoga Baleta. S Baletom Hrvatskoga narodnog klazališta u Zagrebu puno je gostovala diljem bivše države i na mnogim europskim pozornicama u Austriji, Italiji, Njemačkoj, Francuskoj, Nizozemskoj, Švicarskoj, Grčkoj, Japanu i dr.
Cijeli svoj umjetnički radni vijek ostala je vezana uz Balet Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, u kojemu je ostvarila mnoge glavne ili velike uloge klasičnoga i suvremenoga baletnog repertoara te niz godina djelovala i kao baletna pedagoginja i baletni majstor. Usporedno s plesačkom karijerom, ali i nakon odlaska u mirovinu predavala je u Srednjoj baletnoj školi u Zagrebu te kao pedagoginja učestalo gostovala u Cataniji.
Od mnogih uloga ostvarenih u matičnome kazalištu spomenimo: Odette/Odiliju u
Labuđem jezeru Petra I. Čajkovskoga u koreografiji Rostislava Zaharova, Carabosse u
Trnoružici Petra I. Čajkovskoga u koreografiji Frane Jelinčića, Švicarske praline/ Valcer cvijeća/ Grand pas de deux u
Ščelkunčiku Petra I. Čajkovskoga u koreografiji Waczlawa Orlykowskoga, Mlinarica u
Trorogom šeširu Manuela de Falle u koreografiji Margarete Froman, Jesen/Indijka u
Pepeljuzi Sergeja Prokofjeva u koreografiji Pije i Pina Mlakara, Dobra vila u
Pepeljuzi Sergeja Prokofjeva u koreografiji Waczlawa Orlykowskoga, Mirta u
Giselle Adolphea Adama u koreografiji Gradimira Hadžislavkovića prema Lavrovskome, Vila Driada u
Don Quijoteu Ludwiga Minkusa u koreografiji Pavela Rotarua, V. stavak/Mazurka u
Silfidama Frederica Chopina u koreografiji Ike Otrina prema Fokinu, Žar ptica u
Žar-
ptici Igora F. Stravinskoga te u
Devetoj simfoniji Dmitrija D. Šostakoviča u koreografijama Petera van Dyka, Agava u
Bakanticama Yorgoa Sicilianosa u koreografiji Vere Kostić, Đavolova baba u
Đavlu u selu Frana Lhotke u koreografiji Pije i Pina Mlakara, Demon u
Demonu zlatne ulice Krešimira Fribeca u koreografiji Vere Kostić, Princeza Žuti Ljiljan u
Petru Panu Brune Bjelinskoga u koreografiji Nenada Lhotke, Najstarija sestra u
Napuštenima Milka Kelemena u koreografiji Ivice Sertića, Žena u
Jami Stanka Horvata u koreografiji Melite Skorupski, Čarobnjakinja u
Mačku u čizmama Brune Bjelinskoga u koreografiji Melite Skorupski, Zelena kometa
u Baladi o mjesecu lutalici Dušana Radića u koreografiji Mire Sanjine, Mati u
Licu Luciana Berioa u koreografiji Milka Šparembleka te u beletima
Trigonomorphia Dubravka Detonija u koreografiji Petera van Dyka,
Simfonija in C Georgesa Bizeta u koreografiji Dimitrija Parlića i dr. (HNK)