U subotu, 6. listopada, s početkom u 19,30 sati, u Kazalištu Virovitica će se održati premijera predstave 'Kolo' Arthura Scnitzlera, u režiji Dražena Ferenčine.
vrijeme: 06.10.2012. 19,30 h
mjesto: Virovitica; Kazalište Virovitica, Trg Ljudevita Patačića 2
Scenografi i kostimografi: Iva Matija Bitanga i Leo Vukelić
Oblikovatelj svjetla: Damir Gvojić
Izbor glazbe: Igor Golub
Izrada video projekcija: Leo Vukelić
Igraju: Vlasta Golub, Ana Majhenić, Igor Golub i Mladen Kovačić
Redatelj Jasen Boko o predstavi piše:
Zabranjeno za licemjere!
'Schnitzlerova drama 'Kolo' (Reigen) ima značajno mjesto u povijesti kazališnih skandala. Napisana na samom kraju 19. stoljeća, u znamenitom fin de siecleu, a izdana početkom dvadesetog, odmah po objavi prodana je u senzacionalnih 40 000 primjeraka, da bi vrlo brzo, zbog nemorala, bila zabranjena. Drama je svojim seksualnim i za svoje vrijeme nevjerojatno eksplicitnim sadržajem podigla na noge moralne čistunce i donijela svom autoru niz problema. Na praizvedbu se čekalo do 1920. godine, kad se dogodio novi skandal, nakon kojega je Schnitzler optužen kao židovski pornograf, a trauma je bila tolika da je on sam zabranio dalje izvođenje svoje drame u zemljama njemačkog govornog područja.
Kolo predstavlja mehaničko promiskuitetno ljubavno kolo i govori o seksualnosti kao središnjoj pokretačkoj snazi društva. U njoj nalaze mjesto baš svi društveni slojevi tadašnjeg Beča, od prostitutki, vojnika i sitnih sluškinja, pa do grofova i uglednih gospođa i ma kolike socijalne razlike bile među njima u krevetu su svi jednaki. Svi su pohotni, opsjednuti seksom i nevjerni, prostitutka kao i fina udana gospođa. Naravno da u vremenu koje je ćudoređe i obiteljske vrijednosti promoviralo kao vrhunsku vrijednost ovakva društvena pljuska nije mogla proći nezapaženo pa je društvo privatnih poroka i javnih vrlina Schnitzlera osudilo gotovo kao državnog neprijatelja.
Premda je u svim svojim djelima, a potaknut tada vrlo popularnim Freudovim učenjem, izrazito zainteresiran za seksualno ponašanje ljudskih jedinki u represivnom društvu, Schnitzleru seksualnost nije samo fiziološka kategorija. U licemjernom svijetu ona postaje lakmus papir cijelog društva kroz koji se manifestira puno više od intimnog odnosa dvoje ljudi. Umjesto intimne, seksualnost u njegovom djelu postaje društvena kategorija i žestoka kritika društvene hipokrizije...'
Opširnije