Preskočite na glavni sadržaj

Predstavljanje novih slika i razgovor s umjetnikom / Lovro Artuković

Lauba – Kuća za ljude i umjetnost, od 3. do 8. studenoga, predstavlja nove slike Lovra Artukovića. Riječ je o uljima na platnu 'Modeli poziraju za Pietu' i 'Pieta obrnuto'. Razgovor s umjetnikom kojeg vodi Vanja Žanko na rasporedu je u četvrtak, 3. studenoga, u 21 sat.
vrijeme: 03.11.2011. 20,00
mjesto: Zagreb; Lauba, Baruna Filipovića 23a
url: http://www.lauba.hr
Artukovićev primarni medij rada jest figurativno slikarstvo. Pri stvaranju svojih radova koristi tradicionalnu tehniku ulja na platnima velikog formata. U svojim radovima reinterpretira prizore pohranjene u kolektivnoj memoriji, ovoga puta jednu od najjačih ikonografskih tema velikih majstora slikarstva. Preuzima kršćansku temu Pietà kako bi portretirao muškarca i ženu približno jednakih godina, ali bez namjere da temu izloži blasfemiji, već da ukaže na trenutke u kojima stvarnost postaje iluzija.

Nazivi radova otkrivaju da je riječ o najkonkretnijim mogućim situacijama. Prvim radom, Modeli poziraju za Pietu, prikazao je realnu situaciju iz vlastitog ateljea s kojom bi se mogli poistovjetiti brojni modeli koji su nekada u prošlosti bili dijelom kreativnog procesa nastanka radova u kojima je prikazano Bogorodičino oplakivanje Krista. Iluzija koja se ovdje stvara očituje se u oslobođenju Piete sakralnog značenja, te naglašavanju erotske situacije gdje beživotno tijelo gologa muškarca leži u krilu odjevene žene. Modeli su njegovi berlinski prijatelji, plesačica Ari i glumac Carsten.

Pietà obrnuto nastavak je erotizacije teme, a nastala je iz slučaja. Zapravo, ona je zbir raznih vizualnih senzacija i osobnih reminiscencija koje su se javile kod slikara i modela tijekom nastanka prve slike. I po tome je ova kompozicija daleko intuitivnija – modeli su u jednom trenutku poziranja sami zamijenili mjesta, zlatni grudnjak slučajno se našao na setu, a latice maka na Carstenovim usnama i Arinom tijelu samo su sredstvo kojim je bez ikakve simbolike pojačan vizualni dojam. Kao i u nekim ranijim ciklusima, iskristalizirala se Artukovićeva odlika da nove situacije nadograđuje iz već postojećih.
 
Lovro Artuković rođen je 1959. godine u Zagrebu, Hrvatska. Slikarski izraz temelji na figuraciji i intimizmu, razvijajući ga prvenstveno na ikonografiji urbane civilizacije. Devet godina radio je kao docent na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. 2003. godine seli u Berlin, gdje i danas djeluje kao slobodni umjetnik. Izlagao je na brojnim samostalnim izložbama. 2002. samostalno je izlagao u Museu d'Agua u Lisabonu, nakon čega su uslijedile izložbe: 'Spremište', Tekstilni kombinat Zagreb, TKZ (2004.), 'Bestežinske slike', Labor 019, Berlin (2004.), 'Promatranje', Prima Center Berlin (2005.), '64', Galerija Josip Račić, Zagreb (2006.), 'Deklaracija', Haus Ungarn/.BHC Kollektiv, Berlin (2008.) i druge.

2008. realizirana je retrospektivna izložba njegovih radova u Galeriji Klovićevi dvori u Zagrebu, pod nazivom 'Najbolje slike', koja je obuhvatila radove nastale između 1984. i 2008. godine. Tom prilikom objavljen je opsežni katalog njegovih radova pod nazivom Najbolje slike autorice Blaženke Perice (Galerija Klovićevi Dvori, Zagreb, 2008.). Artuković je primio Godišnju nagradu Hrvatskog društva likovnih umjetnika za najbolju izložbu u 2001. godini. Artukovićevu opusu posvećena je knjiga Neobarokni subjekt Krešimira Purgara iz 2006. godine. O njemu su snimljena dva filma: eksperimentalni film Krađa u režiji Lukasa Nole iz 2004. godine i dokumentarni film L.A. Nedovršeno Igora Mirkovića iz 2008. godine. Živi i radi u Berlinu.