Predstavljanje grafičke mape Ane Vivoda 'Tragovi', održava se u četvrtak, 12. studenoga, u 12 sati, u Kabinetu grafike Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti.
vrijeme: 12.11.2015. 12,00
mjesto: Zagreb; Kabinet grafike Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, Strossmayerov trg 12
Na predstavljanju će govoriti:
mr. sc. Slavica Marković, upraviteljica Kabineta grafike
dr.sc. Libuše Jirsak, autorica predgovora i životopisa
dr. art. Ana Vivoda, umjetnica
Grafička mapa Tragovi Ane Vivode, šesta je po redu u Ediciji Argola, koju smo pokrenuli 2013. godine s namjerom intenzivnije komunikacije sa suvremenim hrvatskim grafičarima, promocije njihovih recentnih poetika, poticanja primjene plemenitih grafičkih tehnika i oblikovanja hrvatskoga grafičkog kolaža, stvaranja svojevrsnoga dijagrama koji detektira i iscrtava pulsiranje hrvatske grafičke scene. Nizanjem aktualnih poetika vitalnih kreatora hrvatske grafike, izgradit ćemo zajedno, tijekom narednoga perioda, živo grafičko polje u kojem komuniciraju doajeni hrvatske grafičke umjetnosti s novim valom darovitih mladih grafičara koji danas vitalno stasaju u sva četiri hrvatska umjetnička središta na Akademijama u Zagrebu, Rijeci, Osijeku i Splitu.
«Ana Vivoda pripadnica je mlađe generacije hrvatskih umjetnika čija su istraživanja posljedovala stjecanjem prvog umjetničkog doktorata iz područja grafike u Hrvatskoj. Dulje od desetljeća prisutna je na svim relevantnim izložbama u zemlji i inozemstvu, na kojima je višestruko nagrađena njena posvećenost eksperimentu oblikovanja, proučavanju transformacija fizičke grafičke matrice u ovisnosti o mijenama mentalnih matrica. Ana Vivoda ustrajava na razmatranju procesualnosti grafičkog traga – tijeka, razvoja, kretanja, rasta, postajanja i nestajanja vizualizirane misli – na razmatranju mijene traga vlastitog rukopisa u grafičkom tkivu i umnožavanja njegova značenja sa svakom stvaralačkom intervencijom u koju se upušta.
Radovi nepretencioznog naslova Tragovi objedinjeni u prvoj samostalnoj grafičkoj mapi nastavak su traganja za razumijevanjem međuodnosa umjetnika koji se nadvije nad tkivo matrice s namjerom da u njemu svojim alatom uzrokuje promjenu i prostor-vremena u kojemu se njegova namjera ostvaruje. Naglašavajući procesualnost time što nastavlja s oblikovanjem na istoj tiskovnoj površini i kad je likovni trag u određenoj etapi studijskog rada već zadobio zadovoljavajući oblik – odričući se, dakle, trajnog stanja matrice – Ana Vivoda postiže preobrazbu svog odnosa prema metjeu. Njeni su Tragovi vizualizacije misaonih sekvenci koje prema zakonu odjeka oblikuju i potiču nastanak novih. Njena je hrabrost u odbacivanju iluzije da je sigurnost u svršenosti i cjelovitosti, u konačnom i zatvorenom sustavu, u likovnom tragu na grafičkom listu. Za promatrača, na otisnutom listu vidljive su strukture što čuvaju i prenose informaciju o procesu u kojem autorica osvještava promjenjivost i kretanje kao temelj postojanja, proglašavajući prioritetom umjetnički čin koji treba nadići ograničenja medija. Ana Vivoda ne kreće se da bi ostavila trag kojem svjedočimo i kojega smo kadri pratiti. Ona se kreće radi mijene kojoj je ostavljanje tragova nužnost, ali ne i cilj, svjesna činjenice da je sve povezano i da je razmatranje uzajamnih veza najpouzdaniji način upoznavanja pojedinačnog na koje smo usmjerili pažnju».
Libuše Jirsak (iz teksta predgovora)