Europska komisija objavila je poziv za 'Projekte suradnje za stvaranje transnacionalnog turističkog proizvoda koji se temelji na kulturnoj i industrijskoj baštini'. Prijave se primaju do 28. rujna.
'Turistički proizvod' predstavlja kombinaciju različitih aspekata (osobine mjesta, načini prijevoza, tipovi smještaja, specifične aktivnosti itd.) specifičnog mjesta, kao što su obilasci prirode, život na farmi, posjeti povijesnim i kulturnom lokacijama, obilaženje gradova, sportske aktivnosti, plaže itd. Pojam 'turističkog proizvoda' nije povezan s konceptom 'proizvoda' koji se koristi u ekonomskoj statistici, već s konceptom kojeg koriste stručnjaci u turizmu kako bi promovirali specifične pakete ili destinacije. Stoga, moguće je govoriti o specifičnim tipovima 'turističkog proizvoda', kao npr. kulinarski turizam, ekoturizam, gradski turizam, sunce-i-plaža turizam, agroturizam, zdravstveni turizam, zimski turizam itd.
Pojam 'prekogranični'označava proizvod nastao od niza turističkih usluga i aktivnosti koje se nude na teritoriju nekoliko zemalja na zajedničku temu. 'Prekogranični turistički proizvod' može imati oblik npr. rute / itinerara / staze bilo u fizičkom smislu (fizička infrastruktura) ili virtualnom (povezivanje mjesta / destinacija / atrakcija / koji su konceptualno povezani) ili kao tematska turistička ponuda.
Končani je cilj projekta nadopuniti regionalne i nacionalne politike kroz pružanje podrške prekogranične suradnje i zajedničkih inicijativa koje nastoje oblikovati inovativne prekogranične proizvode na području kulturnog i / ili industrijskog turizma, imajući u vidu sljedeće:
- doprinošenje razlikovanju europske turističke ponude kroz kapitalizaciju i davanje vrijednosti zajedničkoj kulturnoj baštini;
- doprinošenje ekonomskoj obnovi i stvaranju poslova u posrnulim (post)industrijskim regijama kroz međuregionalnu i prekograničnu suradnju na području turizma.
Specifični ciljevi projekta:
- razvijanje atraktivnog i održivog europskog kulturnog i / ili industrijskog turističkog proizvoda;
- podržavanje prekograničnih kulturnih ili industrijskih tema i proizvoda koji njeguju veći osjećaj europskog identiteta;
- bolje iskorištavanje kulturne i industrijske baštine iz turističke perspektive;
- promoviranje turizma u regijama koje su u krizi ili konverziji kako bi se potaknulo zapošljavanje i rast;
- omogućavanje razmjene primjera dobre prakse i trajnih diskusijskih foruma između osoba odgovornih za područje kulturnog i industrijskog turizma;
- omogućavanje i stimuliranje privatno – javnog partnerstva te integracija poduzetništva u kulturnom i turističkom sektoru u regionalne strategije razvoja;
- poboljšanje kvalitete europske turističke ponude kroz jačanje međugranične suradnje;
- jačanje upravljačkih vještina javnih i privatnih tijela zaduženih za razvijanje tematskih turističkih proizvoda.
Očekivani rezultati:
- diferenciranje turističke ponude zahvaljujući stvaranju novog turističkog proizvoda povezanog s kulturnom i industrijskom baštinom;
- stvaranje kritične mase destinacija, atrakcija, mjesta i usluga povezanih s turizmom, pružajući osnovu za atraktivnu europsku ponudu kulturnog i industrijskog turizma;
- razvijanje i jačanje vještina u upravljanju proizvodima kulturnog i industrijskog turizma;
- povećavanje svijesti o potencijalu kojeg nudi razvoj inovativnih turističkih proizvoda za razvijanje regija koje se suočavaju s ekonomskim padom i promjenom industrijskih aktivnosti;
- doprinošenje rastu zapošljavanja u sektoru turizma u regijama koje se suočavaju s ekonomskim padom i promjenom industrijskih aktivnosti;
- valorizacija europske kulturne i industrijske baštine uz pomoć turističkog razvoja;
- razvijanje mreža i platformi za kreatore politika u privatnom i javnom sektoru na području kulturnog i industrijskog turizma.
Više