Preskočite na glavni sadržaj

Petra Grozaj izlaže u Karlovcu

U Galeriji Zilik u Karlovcu, u četvrtak, 13. listopada s početkom u 19 sati, otvara se samostalna izložba akademske slikarice Petre Grozaj.
vrijeme: 13.10.2011. 19,00
mjesto: Karlovac; Galerija Zilik, Radićeva 13
Lijepo i ružno (jednako tako i dopadljivo i odbojno, privlačno i uznemirujuće itd.) – ma koliko suprotstavljeni, kako antonimi i trebaju biti – ponegdje se dotiču, (ne)prilagođeno isprepliću. Kao, na primjer, na odrazima iskrivljenih zrcala koja nas i na najmanji pomak od ljudi normalnih tijela pretvaraju u čudovišne kreature. Međutim, umjesto prelaska uske granice koja razdvaja ta dva svojstva, zamislimo širi pojas međuprožimanja. Zapravo i ne moramo zamišljati jer nam umjetnost i to uspijeva zorno podastrijeti.

Jedna od brojnih čarolija slikarstva svakako je i mogućnost supostojanja disparatnih elemenata. Petra Grozaj u svojem je dosadašnjem stvaralaštvu pokazala kako dosljedno unosi u svoje kompozicije očuđenje, nestabilnost, slikarsku agresivnost (valja zapaziti kolorističko aktiviranje pozadine) i tako dalje i tome slično. Svi pobrojani dojmovi rezultat su određenih postupaka zbog čega možemo ustvrditi kako Petra svojim slobodnim pristupom slici, odnosno odbacivanjem svake ukalupljenosti uspijeva postići bogatu asocijativnost, misaonu provokativnost, problemsku otvorenost…


Tako je slikaričina namjera da onemogući dojam kompozicije kao dovršenog i cjelovitog prizora osobito vidljiva na djelu 'Tatjana' iz 2005. na kojemu nalazimo preklapanje crteža iz različitih svjetova; dapače, čak tri sloja koja se 'tuku' sa svojih kategorijalnih pozicija: akademskoga realizma, citata japanskoga crteža i autsajderskoga simuliranja nevještosti dopunjenoga grafiterskim intervencijama.

U recentnijim pak radovima, iz protekle dvije godine, poetika je ujednačenija, a uloga unošenja nemira dodijeljena je nekim drugim postupcima: to je svakako portretiranje lica na kojima nedostaju oči ili usta – primjer je 'Svijet promjene' iz 2010. – tu kao da gledamo maske ispražnjene od ljudskoga sadržaja i podvrgnute marionetskome manipuliranju.

Na slici 'Čuvarica' iz 2011. napetost izaziva položaj naglašene trenutačnosti odakle izvire i osjećaj iščekivanja koji je prisutan i u prizoru snažnoga narativnoga potencijala: 'Slučajni pas', 2011.Ambivalentnost u djelu Petre Grozaj toliko je uspješno provedena da bismo u njegovu tumačenju mogli upotrijebiti antinomije od kojih bi jedna mogla glasiti: slika je ograničena i nepokretna, ali ujedno i: slika je neograničena i u pokretu. Nikola Albaneže

Petra Grozaj diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Dobitnica je Rektorove nagrade Zagrebačkog Sveučilišta i Nagrade Akademije Likovnih umjetnosti. Izlaže od 1998. g. te je do sada izlagala na 18 samostalnih izložbi i 50-tak skupnih izložbi, te sudjelovala na brojnim izložbama, umjetničkim radionicama i kolonijama u zemlji i inozemstvu Članica je HDLU i HZSU, živi i radi u Zagrebu.