Preskočite na glavni sadržaj

Perforacije u Rijeci

Festival Perforacije se održava svake godine u Zagrebu, Rijeci, Splitu i Dubrovniku, a ove godine i u Zadru i Osijeku. U programu festivala bit će predstavljen širok spektar umjetnika s Balkana čije se izvedbe temelje na plesnom, kazališnom i likovnom izrazu te prijelaznim i graničnim područjima i disciplinama. Perforacije 2017. počinju programom u Rijeci.
vrijeme: 09.06.2017.
mjesto: Rijeka
url: https://www.facebook.com/perforacije/

9.6.2017.
Filodrammatica

Korzo 28
17.00
 
Razgovor: Pitanja kulture uz kavu i kolače
Gosti: Zvonimir Dobrović i Davor Mišković
 
U sklopu festival Perforacije pridružite se razgovoru sa Zvonimirom Dobrovićem i Davorom Miškovićem. Format razgovora uz kavu i kolače način je direktnog komuniciranja predstavnika organizacija koje rade intenzivno rade na razvijanju programa u kulturi s publikom, a ovoga puta fokus ćemo staviti na pitanja kulturnog kapitala grada, te pitanja granica umjetničkih sloboda i kako ih čuvati.
 
Zvonimir Dobrović diplomirao je na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Kulturni menadžer, producent, višegodišnji koordinator festivala Eurokaz, osnivač i voditelj projekta Queer Zagreb, festivala Perforacije i Queer New York festivala. Voditelj i suradnik u nizu hrvatskih i međunarodnih projekata u kulturi, vrsni poznavatelj fondacija u kulturi, arts manager u Chapter Arts Centru (Cardiff, Wales), stipendist Robert Bosch Stiftung i Artslinka.
 
Davor Mišković je predsjednik neprofitne udruge Drugo more iz Rijeke. Kao kustos je organizirao brojne kulturne događaje, konferencije i obrazovne programe, surađivao je na nekoliko istraživačkih projekata i sudjelovao u mnogim programima kulturnog menadžmenta i kao što je i bio dijelom konzultantskih tijela. Kroz svoj dugogodišnji rad istražuje kulturni sektora s posebnim naglaskom na organizacijske aspekte kulturnog života. Aktivni je sudionik u kreiranju kulturne politike kroz razne oblike zagovaračkih akcija. Predaje na Filozofskom fakultetu u Rijeci, te drži tečajeve o kulturnom menadžmentu i teoriji organizacije. Također je bio uključen je u upravljanje kulturnim ustanovama i mrežama (bio je predsjednik Clubture mreže i član kazališnog vijeća Gradskog kazališta lutaka u Rijeci, kao i član Kulturnog vijeća Grada Dubrovnika). Sedam je godina bio zaposlenik u Ministarstvu kulture i honorarni suradnik u brojnim kulturnim udrugama, agenciji za istraživanje tržišta, dnevnim novinama i časopisima.
 
9.6.2017.
Elma Selman

Korzo
18.00
 
Šifra: Repetitor
Naziv rada: Never again. Never. Again?
 
Zasigurno jedna od najpoznatijih i najčešće korištenih fraza, koja je odavno izgubila svoju težinu je Never Again (Ne ponovilo se ili Nikada više). Fraza koja je korištena kao izraz koji pretpostavlja odmak i svojevrsnu deklarativnu osudu širokog spektra nepoštivanja ljudskih prava - od genocida, ubojstava, protjerivanja, silovanja do ugnjetavanja i svih oblika diskriminacije i nasilja. Ne ponovila se Armenia, Ne ponovila se Kambodža, Ne ponovio se Holokaust, Ne ponovila se Rwanda, Ne ponovila se Srebrenica, Ne ponovila se protjerivanja, Ne ponovila se silovanja, Ne ponovila se ubojstva, Ne ponovili se napadi na osnovu seksualne orijentacije, Ne ponovilo se…
 
Ideja performansa Never Again. Never. Again? je proizašla iz revolta prema cikličnosti nasilja i zločina i repetitivnog ponavljanja fraza koje, čini se, imaju jako malo odjeka.
Performans je zamišljen kroz akciju lijepljenja naljepnica s ispisanim zločinima i ispisivanja riječi Never Again bijelom kredom na bijeloj podlozi. Kako su slova jedva vidljiva, potrebno je pratiti kretnju ruke i krede kako bi se shvatilo što biva ispisano. Uvećavanjem “zida zločina” i svega što se i danas ponavlja, riječi Never Again se ne pišu u istom omjeru. Ponekad se povećava učestalost riječi Never, a ponekad riječi Again, gdje njihovo prvobitno značenje gubi smisao, odnosno dobiva potpuno drugo oprečno značenje. Dinamika lijepljenja naljepnica i ispisivanja riječi se izmjenjuje i njihov odnos gubi jasnu uzročno-posljedičnu vezu kako performans odmiče.
Pola zida je korišteno za lijepljenje naljepnica, dok je druga polovina korištena za ispisivanje riječi. I naljepnice i riječi se nalaze negdje na sredini zida, odnosno u vidnom polju posjetitelja. Performans je višesatni i otvoren je za sudjelovanje posjetitelja.
 
Elma Selman (1983.), umjetnica i aktivistkinja, rođena u Prijedoru (BiH). Počela je crtati i pokazivati afinitet za umjetnost od ranog djetinjstva. U toku svog odrastanja selila se iz jedne države u drugu, iz jednog grada u drugi, iz jednog stana u drugi što je ostavilo pečat na njen kasniji umjetnički rad.