U prostoru suvremene i medijske umjetnosti siva) (zona u Korčuli, u subotu, 5. srpnja, u 22 sata, otvara se izložba 'Pacific Shorcuts', na kojoj se predstavljaju autori iz Australije i Novog Zelanda, koji propituju poimanje prirode i prirodnih procesa kroz upotrebu tehnologija. Izložba ostaje otvorena do 15. kolovoza.
vrijeme: 05.07.2014.
mjesto: Korčula; Siva zona, biskupa Luke Tolentića 6
program 5. 7
20 sati – predavanje Cecelia Cmielewski: Identitet, (u)topija i soft power: arts policy u su-proizvodnji multikulturalne Australije
21 sat - artist talk / performans. Nigel Helyer
22 sata - otvaranje izložbe
predavanje i umjetničko izlaganje biti će na engleskom jeziku.
Radio Korčula FM 107.5 Mhz:
28 . 06 . 13 h . Nigel Helyer, autor priloga Ivan Sardelić
05 . 07 . 13 h . Cecelia Cmielewski, autor priloga Ivan Sardelić
11 . 07 . 13 h . Nigel Helyer u razgovoru s Darkom Fritzom, kustosom izložbe
Izložba Pacific Shorcuts predstavlja autore iz Australije i Novog Zelanda koji propituju poimanje prirode i prirodnih procesa kroz upotrebu tehnologija. Tijekom više od mjesec dana u galerijskom prostoru istovremeno će biti predstavljeno po tri umjetnika, u dinamičnom izmjeničnom programu svakih desetak dana. Uz izložbu će se održati niz predavanja i performansa, počevši na dan otvaranja projekta s predavanjem Cecelia Cmielewski, autorice aktualne australijske kulturne politike pod naslovom Identitet, (u)topija i soft power: arts policy u su-proizvodnji multikulturalne Australije, uz prezentaciju primjera australske umjetnosti. Večer se nastavlja s nizom zvučnih performansa u formi umjetničkog govora Nigela Helyera, te otvaranjem prvog dijela izložbe gdje izlažu Mez Breeze i Nigel Helyer.
Mez Breeze predstavljena je s nekoliko radova u raznim medijima: Wish4[0] je multimedijalni internet projekt koji je u formi dnevnika trajao 40 dana, te video radovima nastalim u sklopu tog projekta, te s mapom grafika '204 NO CONTENT' koje je 2001. napravila u suradnji s hrvatskim umjetnikom Darko Fritzom, kustosom ove izložbe, koji nakon što devet godina vodi galeriju siva) (zona prvi puta izlaže svoj umjetnički rad u gradu Korčula. Pjesničko likovna grafička mapa je nastala u ediciji galerije S iz Koprivnice 2001. i sadrži poeziju Mez Breeze i grafike Darka Fritza. Mez je inovatorica vlastitog jezika - mezangelle – mješavine engleskog I programskih jezika – pri čemu vizualna pojavnost pisanih riječi u kombinaciji s čitateljevim interpretacijama igra važnu ulogu..
'Wish4[0]' je set od 40 digitalnih i umreženih poema baziranim na poetskim interpretacijama maksime 'Be Careful What You Wish For'/'Pazi što želiš'. Naslov rada, 'Wish4[0]', je okljaštrena verzija maksime – lingvistička transformacija – odnosno ideje ispunjenja želja u digitalno doba, u kojem su korisnici i publika uvijek podložni 'bivanju-u-tijeku' s najnovijim ciklusom vijesti, pri čemu su društvene mreže i content streaming primarne metode dobivanja informacija pri čemu privatnost postaje sve elastičniji koncept. 'Wish4[0' polazi od tog upornog navlačenja korisnikove svijesti digitalnim medijima, u ciklusima koji promoviraju konstante pamćenja i zaborava u tom vođenom sadržaju. Svaki rad uzima kao svoju neposrednu inspiraciju naslov ili temu povučenu iz nekog elektronskog ciklusa vijesti tog specifičnog dana.
Rezultat poetskih blokova je sljedeći:
1) djeluju kao digitalno- kreativni 'književni snimak' nekog specifičnog perioda.
2) podcrtavaju akceleriranu prirodu elektronsko/umreženog ciklusa vijesti
3) ilustriraju diskrepancije – a možda i sličnosti – između kako digitalna publika reagira na teme koje su predviđene kao dostojne prenošenja u vijestima (a koje su time automatski selektirane kao vrijedne pamćenja ili zaborava) i kreativnog odgovora na takve procese.
4) ehoiziraju (i parcijalno emuliraju) elemente digitalne kulture koji su postali bešavno integrirani u našu svakodnevicu (uključujući programe kao što su Twitter, Facebook, Pinterest, Vine, Snapchat i Instagram).
Nigel Helyer prezentira novu verziju svoje instalacije Songs from the UnderWorld_V3, pri čemu sada uključuje nove vizualne i zvukovne elemente snimljene za vrijeme boravka u Korčuli, kao što su naricaljke iz Dalmacije ugrađene u stare radio prijemnike. U radu se propituje smrt preko mita o Orfeju i drugih kulturnih referencijalnih polja, uz zvukove sezmičkih podatka.
Iz izjave umjetnika: U svijetu buke i tišine kažu da je glazba ta koja umiruje divlju zvijer. Glazba i zvuk, spojeni u pjesmi, civiliziraju nas. Orfej, mitski otac pjesništva plovio je sa Jazonovom posadom Argonauta i izbjegao tragediju nadmašivši primamljive pjesme sirena. Također, Orfej je bio taj koji je otputovao u Podzemni svijet da vrati svoju mrtvu suprugu Euridiku šarmiranjem Hada i Perzefone pjesmom iz svoje magične lire, dokazivanjem nadmoći ljubavi i glazbe nad smrću.
Ponovno, Orfej je bio taj koji je povratkom u Nadzemni svijet u trenutku zaborava pogledao iza sebe svoju voljenu, čime ju je izgubio zauvijek. No, tu je i Maui , još jedan prevarant smrti ali to je već druga priča… Pjesme iz Podzemlja su remix Rilkeovih soneta o Orfeju i maorske pjesme u zvučnoj instalaciji upravljanoj seizmičkim okolišnim podacima. Žičani instrument, lira, oružje i antena. U jednom, parabola naštimana za živi i zagrobni svijet.
Cecelia Cmielewski predstavlja se kao arts leader, čije istraživanje i analiza strateški razvija i gradi kapacitete australskog kreativnog sektora. Trenutno radi na svojoj doktorskoj tezi na Institutu za društvo i kulturu (the Institute of Society and Culture, University of Western Sydney). Od 1998. do 2011. radila je kao viši istraživač na razvoju politika i upravljanju fondovima za federalnu vladu, razne savjetničke agencije te za Australsko umjetničko vijeće (Australia Council for the Arts). Trenutno radi kao glavni istraživač na projektu Large Urban Screens and the Transnational Sphere u suradnji sa Sveučilištem Melbourne, Nabi umjetničkim centrom iz Seoula i kompanijom Federation Square. Cecelia i sama proizvodi umjetnička djela pri čemu inzistira na sinergiji društvenog, tehnološkog i kulturnog angažmana, omogućavajući razumijevanje unutar i između različitih sustava znanja. Umjetnička djela ostvaruje kao umjetnica, kustosica i menadžer. Regularni gost na lokalnim, nacionalnim i internacionalnim forumima na temu umjetnosti i multikulturalnosti, ili pak, kao u slučaju inauguralnog Svjetskog foruma u Veneciji, na temu međuodnosa kulture i okoliša, Cecelia aktivno održava širok spektar internacionalnih kulturalnih mreža i projekata. 2012. godine bila je kustos umjetničko-ekološkog projekta Adaptacija koji se odvija u suradnji s Vijećem Mandurah i projektom SymbioticA. Producirala je semipermeable(+) za ISEA2013 i kustos je izložbe meta_narratives za ISEA2014.
Nigel Helyer (DrSonique) je nezavisni skulptor i sound-artist. Upravitelj je malog multidisciplinarnog tima Sonic Objects; Sonic Architecture koji je postigao međunarodni ugled velikim glazbeno-skulpturalnim instalacijama, ambijentalnim javnim umjetničkim radovima, muzejskim međuaktivnostima i novomedijskim projektima.
Dugoročni je suradnik i savjetnik SymbioticA lab-a na Sveučilištu Zapadne Australije.
Radio je kao umjetnik i istraživač na Institutu Paul Scherrer u Švicarskoj, na Nacionalnom Sveučilištu u Singapuru i u Exploratorium Museum-u u San Franciscu. Predavao je na Sveučilištima Stanford, u Sydneyu, Novog Južnog Walesa i u Chicagu.
Mez Breeze je izlagala svoj inovativni kreativni rad širom svijeta (“Arte Nuevo InteractivA” Mexico, 2005; “Radical Software” Show, Torino, 2006; New Media Scotland 2008; Arnolfini Gallery Bristol 2010; Netherlands Media Arts Institute 2011; te Jeu de Paume Paris 2014).
Njene nagrade uključuju 2001 VIF Prize (Njemačka), JavaMuseum umjetnica godine 2001 (Njemačka), 2002 Newcastle New Media Poetry Prize (Australija), su-pobjednica na natjecanju Site Specific Index Page Competition, 2006. (Italija); te Burton Wonderland Gallery Winner 2010 (izabrana od hollywoodskog režisera Tima Burtona). Njeni radovi zastupljeni su u raznolikim kolekcijama: od Svjetske banke do PANDORA Electronic Collection u Nacionalnoj biblioteci Australije. Duke University je nedavno ponudio Mez da razvije arhivu svojoh radova, povezanih dokumenata, korespondencija i druge dokumentacije u David M. Rubenstein Rare Book & Manuscript knjižnici. Mez je također savjetnica zaThe Mixed Augmented Reality Art Research Organisation, trenutno je viši istraživač pri The Humanities and Critical Code Studies Lab, kao i kreativna direktorica agencije Mez Breeze Design [agencije koja se bavi boutique digitalnom produkcijom i dizajnom uključujući ilustraciju, transmediju, text, igre, dizajn sučelja, te responsive media].