Lutkarski film vrsta je animiranog filma u kojoj djeluju neki od njegovih najslavnijih autora, poput Nicka Parka, Jana Švankmajera, Suzie Templeton ili Stephena i Timothyja Quaya. To je samo nekoliko majstora čiji su filmovi uvršteni u svjetsku top-listu lutka-filma, središnji dio tematskog programa Animafesta 2014.
vrijeme: 03.06.2014.
mjesto: Zagreb
Ovaj izbor oblikovalo je 45 vodećih autora tehnike kroz jedinstvenu Animafestovu anketu. Uz Pogrešne hlače (1993.) Nicka Parka, filma iz serijala o Wallaceu i Gromitu, na listi se našao i drugi Oscarom nagrađeni rad slavnog Engleza, duhovito Životinjsko carstvo (1989.) u kojem glineni bestijarij progovara o svakodnevnim frustracijama običnog čovjeka. Jan Švankmajer zastupljen je radom Mogućnosti dijaloga (1982., Zlatni medvjed u Berlinu, Grand Prix u Annecyju), braća Quay predstavljaju se jezovitom Ulicom krokodila (1986., prema priči Bruna Schulza, nominiran za Zlatnu palmu), a Australac Adam Elliot Oscarom ovjenčanim Harvie Krumpet (2003.). Iz opusa Jiříja Trnke izdvojena je Ruka (1965.), Barryja Purvesa upoznajemo kroz fantastičnu farsu u kojoj Shakespeare osobno i bez riječi daje pregled svojih djela (Sljedeći, 1989.), a hiperrealističnim prikazom paranoidne naslovne junakinje privlači kanadski film Gospođa Tutli-Putli (r. Chris Lavis i Maciek Szczerbowski, 2007.). Još jedan oskarovski film još jednog para blizanaca jest Ravnoteža (1989.) braće Lauenstein, a vraća nam se i osvajač Animafestova Grand Prixa 2012. godine Oh Willy... Emme de Swaef i Marca Roelsa. Davni klasik Fétiche maskota (1934.) Władysława Starewicza ukazuje na rane dane iznimno zahtjevne, ali nenadmašno kreativne i atmosferične tehnike lutkarskog filma, a listu upotpunjuju Peća i vuk (2006.) Suzie Templeton (treba li reći, još jedan Oscar!), Do kosti (2001.) Renéa Castilla i Adam (1991.) Petera Lorda. Animafest 2014. ovim programom posjetiteljima pruža jedinstvenu priliku da na jednom mjestu steknu potpuni uvid u najbolje lutka filmove iz obje stilske tradicije - starije, ograničene na animaciju ključnih dijelova modela ("tvrde" lutke) i novije, koja u glini i plastelinu postiže puniju animaciju i realističniji izraz ("meke" lutke).
Opširnije…