Prateći program uz međunarodnu izložbu 'Par lijevih cipela – povratak u stvarnost u Istočnoj Europi', u nedjelju, 23. svibnja, predstavlja cjelodnevni plesno-glazbeni happening '… svjetlo… is light…' Pina Ivančića.
vrijeme: 23.05.2010. 6,00
mjesto: Zagreb; Muzej suvremene umjetnosti, Avenija Dubrovnik 17
Autor: Pino Ivančić
Suradnici: David Belas, Elda Kosanović-Radovik, Irena Mikec, Ivini, uz zvučnu podlogu Vid J i Impro gosti /Veja, brojne plesačice i plesači
Inspiraciju za najnoviji projekt '…svjetlo... is lihgt...' performer i umjetnik Pino Ivančić pronašao je u fenomenu svjetla nastojeći ga sagledati kroz stilski posve otvorenu strukturu plesa, glazbe, performansa, događanja, ambijenta. Tako će događanje započeti na istočnoj strani Muzeja u rano nedjeljno jutro u 6 sati, simbolično u vrijeme izlaska sunca, a završit će na njegovoj zapadnoj strani zalaskom sunca oko 21 sat.
Izvođači (plesači i muzičari) improvizirat će na 'zadanu' temu svjetla tj. tražiti danome im svjetlu najprimjerenije pokrete i zvukove. Završni segment, kao svojevrstan after party, odigrat će se u dvorani Gorgona u 20 sati gdje će David Belas i Elda Kosanović-Radovik izvesti performans 'Imenovanje'.
Da podsjetimo, Pino Ivančić konceptualni je autsajder, performer, likovni umjetnik, glazbenik. Alternativnoj kulturnoj sceni poznat je već od početka sedamdesetih godina kada ulazi u konceptualni krug i performans vode. U to vrijeme s prijateljima stvara 'mental spirit music', a u pod utjecajem Beuysa otvara procese za stvaranje tzv. 'socijalne skulpture' čime već tada pripada nevelikoj skupini konceptualnih umjetnika koji su angažirano propitivali socijalističke vrijednosne sustave, ponajprije smisao rada i poziciju radnika.
Ivančićeva pozicija izvan centra te njegovo iskustvo radnika u brodogradilištu Uljanik osiguralo mu je 'pravo' na dodatno radikaliziranje u prostoru umjetnosti. Tijekom osamdesetih svoje umjetničke interese ostvaruje u prostoru spajanja medija glazbe, performansa i likovne umjetnosti (alterrock gupa 'GustapH y njegovi dobry duhovy', a od devedesetih javnost ga pozna kao jednog od najprovokativnijih hrvatskih performera ('Theater like a Life/Life like a Theater ili Život je feferon…'), ali i kao alternativnog novomedijskog eksperimentatora (telefonski koncet Netz/Mreža, za Radio ORF).