U utorak, 29. svibnja, u 18 sati, slijede nova izlaganja iz ciklusa 'Mladi i znanost: mediji pod povećalom', u Knjižari Matice hrvatske u Zagrebu. Izlaganja će održati Ines Jokoš (Percepcija novinarske profesije studenata Fakulteta političkih znanosti i studenata komunikologije Hrvatskih studija) i Dejan Živković (Proizvodnja hrvatskih celebrityja u showbiz magazinu 'Red Carpet').
vrijeme: 29.05.2012. od 18 sati
mjesto: Zagreb, Knjižara MH, Ulica Matice hrvatske 2
• Ines Jokoš: Percepcija novinarske profesije studenata Fakulteta političkih znanosti i studenata komunikologije Hrvatskih studija
(mentor doc. dr. sc. Igor Kanižaj, Fakultet političkih znanosti, Zagreb)
Što studenti novinarstva Fakulteta političkih znanosti i studenti komunikologije Hrvatskih studija koji se stručno obrazuju za rad u novinarstvu očekuju i pretpostavljaju o svojoj budućoj profesiji? Autorica se posebno bavi pitanjima profesionalizacije i obrazovanja budućih medijskih djelatnika, percepcije karakteristika tipičnoga hrvatskog novinara i njegove uloge u društvu, povjerenja u medije i stavova studenata prema glavnoj strukovnoj organizaciji novinara u Hrvatskoj. Komentirane su i razlike između studenata viših te nižih studijskih godina, razlike između studenata novinarstva Fakulteta političkih znanosti i studenata komunikologije Hrvatskih studija, razlike s obzirom na preferirano buduće zaposlenje te se navode neke značajke poslova na kojima su studenti zaposleni. Pokušavaju se dati i smjernice za daljnja istraživanja te preporuke za pokušaj rješavanja uočenih problema dobivenih rezultatima istraživanja.
• Dejan Živković: Proizvodnja hrvatskih celebrityja u showbiz magazinu 'Red Carpet'
(mentor doc. dr. sc. Danijel Labaš, Hrvatski studiji, Zagreb )
Istraživanje poznatih osoba i celebrity kulture je sve češća tema istraživanja humanističkih i društvenih znanosti tijekom posljednjih nekoliko desetljeća. Popularna hrvatska showbiz emisija Red Carpet karakterističan je primjer televizijskoga programa koji funkcionira na ekonomskim temeljima. Kroz svoje priloge, emisija proizvodi celebrityje za svrhu zabave publike s krajnjim ciljem postizanja što veće gledanosti, odnosno profita. Koncept emisije zasnovan je na iskorištavanju želje modernoga čovjeka za slavom i uspjehom. Rezultat proizvodnoga procesa poznatih ljudi je skladan odnos između četiri međusobno ovisne strane: medija, koji ostvaruju profit i dobivaju predmet o kojemu će izvještavati, celebrityja, koji dobivaju medijsku eksponiranost i slavu, publike, koja dobiva zabavni program i poznate osobe koje će pratiti, te industrije za odnose s javnošću koja među svima njima posreduje.
Ciklus
Mladi i znanost: mediji pod povećalom pokrenut je se namjerom da se mladim (budućim) znanstvenicima omogući predstavljanje njihovih obranjenih diplomskih radova široj zainteresiranoj javnosti. Ciklus obuhvaća natječajem izabranih trinaest radova koji će biti izlagani od prosinca 2011. do lipnja 2012, jednom mjesečno.