Preskočite na glavni sadržaj

Media Mediterranea 27: ove godine s temom „H2O Sučelje“

Pula od 26. do 30. svibnja ponovno postaje središte suvremene umjetnosti zahvaljujući 27. izdanju festivala Media Mediterranea, u organizaciji udruge Metamedij. Ove godine, festival okuplja umjetnike, dizajnere i publiku oko intrigantne i višeslojne teme „H2O Sučelje“, koja istražuje simboliku, politiku i poetičnost vode kao medija, elementa i koncepta.
vrijeme: 26.05.2025. - 30.05.2025.
mjesto: Pula

Program festivala donosi bogat sadržaj kroz više formata: video program, skupnu izložbu, radionicu spekulativne dizajnerske prakse, pop-up izložbu te DJ party. Posebnu atraktivnost u pretprogramu festivala pružit će večernje video projekcije na monumentalnom video zidu zgrade Arheološkog muzeja Istre, u ambijentu Malog rimskog kazališta.

Osim kazališta pod zvijezdama, festivalski program odvijat će se i u galeriji Novo, na Sveučilištu Jurja Dobrile te u klubu Kotač Društvenog centra Rojc.

Ovogodišnje izdanje Media Mediterranee poziva publiku da zaroni u nove svjetove percepcije i tehnologije, preispitujući vlastiti odnos prema vodi - i svijetu oko sebe.

Tema festivala:
DARKO FRITZ

H2O Sučelje
"Stavi prst u more i povezan si s cijelim svijetom"
(izreka nepoznatog podrijetla, u upotrebi i u Hrvatskoj)
 
Festival Media Mediterranea 27 pod nazivom H2O Sučelje predstavlja umjetničke radove koji propituju ulogu vode na planetu Zemlja i njena sučelja te interakciju svih entiteta. Projekt razmatra odnose vode i raznovrsnih skupina živih organizama (između ostalih i ljudi, ali i životinja, gljiva, biljaka, virusa i dr.) i nastoji proširiti pojmovnik mreža živih organizama i objekata u kompleksnim odnosima unutar post-digitalne paradigme, gdje je tehnologija premrežena s gotovo svim dijelovima suvremenog svijeta, ali je još uvijek povezana s prirodom. Projekt propituje premrežena polja akcija prirode, tehnologija i društvenih interakcija unutar širokog spektra interesa koji uključujući biologiju, zoologiju, fiziku, kemiju, procese rasta, kulture mreža, sonifikaciju i vizualizaciju podataka, transfer podatka u stvarnom vremenu i dr.
 
Ljudi, sastavljeni od oko 70 % vode, žive na površini planeta koji je zauzet s 71 % vode. Slatke vode na Zemlji ima 2,75 %, čija se najveća je količina nalazi u ledenim kapama na polovima, 2,14 % od ukupne količine vode, dok je podzemnih voda 0,61 %. Ostatak slatke vode nalazi se u jezerima, tlu, atmosferi i rijekama.
 
U kakvoj su interakciji živa bića, biljke, životinje i ljudi, ali i neorganski svijet, s vodom, u svim njenim oblicima i agregatnim stanjima?
 
Koja su sučelja kojima razni oblici vode, koja je u stalnoj mijeni, komuniciraju s drugim oblicima materijalnog?
 
U kojem su odnosu i kakva se sučelja uspostavljaju kroz ljudsku privredu (npr. ribarstvo, piratstvo, krijumčarenje robe i ljudi, turizam), te nadalje za potrebe za energiju svih ostalih aktera antropocena?
 
Kako proizvodi ljudi, infrastruktura vodoopskrbne distribucije, kablovi za prijenos podataka na dnu oceana, ribarske mreže i vrše, hidrocentrale, plaže, svjetionici i drugi artefakti utječu na ostale dijelove antropocena?
 
Za razliku od mnogih djela suvremene umjetnosti kojima je metaforička refleksija na odabranu temu jedini sadržaj rada, ovdje se odabrani umjetnički radovi estetski reflektiraju na procese koji se događaju u našoj okolini time da sadrže same procese ili njihove precizne odraze kroz upotrebu znanstvenih podataka kao umjetničkog materijala i koriste inovativne tehnološke procedure njihove obrade, ponekad u realnom vremenu, formirajući nove estetske i spoznajne cjeline. Svi sudionici antropocena povezani su kroz zvuk, koji je jedna od rijetkih manifestacija materijalnog svijeta koji traje vječno u fizičkom smislu, pa je stoga posebna pažnja posvećena zvuku u likovnim radovima, umjetnosti zvuka i zvučnim ekologijama.
 
Komentirajući iskrivljenu dihotomiju između kulture i prirode Bruno Latour je 1989. poticao na to da mi - ljudi - moramo poraditi na našem mišljenju kako bi začeli “Parlament stvari”, gdje prirodni i društveni fenomeni, kao i diskursi o njima, nisu viđeni kao odvojeni objekti koje istražuju specijalisti, već kao hibridi koji su napravljeni i proučavani kroz javnu interakciju, stvari i koncepata. Slijedeći Latoura, možemo zamisliti mogućnost koncipiranja većih mreža u kojima ne-ljudski akteri nadilaze okvire zadanih proporcija i pojavljuju se renderirani činom promatranja u svjetlu procesa kojih su dio.  

Program festivala
 
PONEDJELJAK, 26.5.2025.
Radionica spekulativnog dizajna, 1. dan
Video program (Malo rimsko kazalište)
Sudjeluju: Nigel Helyer, Toni Meštrović, Robertina Šebjanič, Karla Brunet
 
UTORAK, 27.5.2025.
Radionica spekulativnog dizajna, 2. dan
Diskurzivni program na Sveučilištu Jurja Dobrile (FOI)
(Namijenjeno studentima, otvoreno za javnost)
 
SRIJEDA, 28.5.2025.
Radionica spekulativnog dizajna, 3. dan
Otvorenje grupne izložbe “H₂O Sučelje” (Galerija NOVO)
Sudjeluju: Leah Barclay, Karla Brunet, Nigel Helyer, Toni Meštrović, Dijana Protić, Robertina Šebjanič/ Crespo/McCormick
Vodstvo kustosa Darka Fritza i razgovor s prisutnim umjetnicima
 
ČETVRTAK, 29.5.2025.
Radionica spekulativnog dizajna, 4. dan
Artist talk: razgovori s umjetnicima (Galerija Novo)
 
PETAK, 30.5.2025.
Radionica spekulativnog dizajna, 5. dan
Otvorenje pop-up izložbe spekulativnog dizajna
Završni party “Plava struja” u Klubu Kotač (DC Rojc)
Nastupaju: Ilija Rudman i DJ Evan. Ulaz 15 eura.