U Gradskoj galeriji Fonticus Grožnjan, u nedjelja, 16. ožujka,u 19 sati, otvara se samostalna izložba Marka Brajkovića 'Grožnjan za početnike', te izložba Antonije Čačić 'U potrazi za izgubljenim stavom'.
vrijeme: 16.03.2014. 19,00
mjesto: Grožnjan; Gradska galerija Fonticus

Marku Brajkoviću svojstveno, ponuđen je niz slikarskih radova istaknutog ritma i snažnog kolora, izveden akrilnim bojama na različitim podlogama. Umjetnik kombinira slikanje, crtež, kolaž i zapis. Kompozicije, pojedinačno ili u nizu, ispunjene su raspršenim gestualnim činjenjem. Slikar često oblike definira potezima. Linija predstavlja armaturu slikarskog rada. Podloge su raznobojne i razigrane.
Na njima nalazimo preklapanje motiva, uslojavanje, ocrtavanje. Otoci snažnog kolora uz gestualne poteze pridružuju se teksturama netipičnih podloga. Sve intervencije materijalima kojima se autor služi u funkciji su dramaturgije radova. Očita je intenzivna želja za izgovorom, interpretacijom doživljenog i spoznatog. Uporabljeno znakovlje uvodi naraciju kao na fresci, kao u stripu.
Okruženi smo prostorima slika na kojima nalazimo halucinatorne kombinacije motiva. Na putu od dosjetke ka značenju, poput grafita, pomiču zanimanje ka semiotičkom propitivanju. Percepcija ovog ciklusa olakšana je naslovom, temom: Grožnjan. iz teksta Eugena Borkovskog

Antonia Čačić nas okružuje radovima većeg formata čija je karakteristika snažan kolor i gestualni pristup obradi površine. Niz radova odlikuje se laviranim površinama uz malo crteža. Oblik kojeg umjetnica želi postići rađa se iz razlivenih, djelomično slučajno nanesenih tonova boje. Iz konglomerata plošnih slojeva razabiremo obrise glava i ponegdje linearno donesen detalj kojeg prepoznajemo kao okvir naočala. Postaje nam jasno da umjetnica problematizira portret. Pri tom se služi slikarskim i crtačkim metodama dodirujući ideje enformela gdje je oblik do neke mjere podčinjen materiji. Tonovi pozadine ponegdje su u kolorističkom raskoraku sa očekivanim slijedom tonova. Gesta presuđuje obliku ne dozvoljavajući građenje bez tragova akcije uz vidljive karakteristike medija boje. Radi se o istraživanju forme i značenja. iz teksta Eugena Borkovskog