U Rimu, 9. siječnja, na internacionalnoj izložbi '100' Jaslica, postavljenoj u Bazilici Santa Maria del Popolo, hrvatskoj keramičarki Margareti Krstić dodijeljena je Prva nagrada za strane državljane.
vrijeme: 09.01.2012.
mjesto: Italija, Rim
Od 25. studenog do 8. siječnja, u Bazilici Santa Maria del Popolo, održana je 36. Internacionalna izložba '100 Presepi', gdje je izloženo oko 180 jaslica iz cijelog svijeta. Ove godine po prvi puta podijeljene su nagrade talijanskim izlagačima posebno a stranim državljanima tri nagrade.
Prvu nagradu za strance dobila je Margareta Krstić uz obrazloženje Komisije za nagrade 36. Internacionalne izložbe '100 PRESEPI' Sala Bramante -Bazilika Santa Maria del Popolo u Rimu: Margareta maestralno čini ciklus Jaslica po tradiciji grada Rijeke, ističe u njenom katalogu prof. Theodor de Canziani. Potaknuta legendom i poviješću imajući urođeni senzibilitet odabira i približavanja prošlosti, vjerovanja, osjećaja i prepoznavanja, stvara riječane sublimirajući ih sa prepoznatljivim simbolima autohtona samoviđenja.
Smještajući motivske okvire Jaslica u okrilje grada Rijeke nalazi riječane kao morčiće i riječke patricije potaknuvši traganje za identitetom i prepoznavanje u njemu, istom bivši najbolji promotor grada izvan njegovih granica, nacionalnih, internacionalnih, onih na drugim kontinentima na kojima nas predstavlja. Neobična kreativnost opet se začela od učenja i proučavanja, od prilagodbe i umjetničkog stvaranja koje pak autorici ovog izuzetnog deskriptivnog, duhovitog i decentnog motivskog poslanja daje mjesto neprocjenjivog riječkog kulturnog atašea u umjetničkoj sferi svjetske likovne umjetnosti s osobitom porukom.
Kompozicije u izmjeni autohtone gradske nošnje i orijentalnih motiva morčića slijede suptilnost prilaza povijesnom, karakternom kroćenju materije i odabiru kontrasta u motivskoj različitosti, od pastelnih spram egzotičnih kromatskih varijacija. Ovaj ciklus ostavlja bez daha kako riječane tako i sve one koji time bivaju učiti o nama. Usmjerena iz dolja Podkilavca stoljetnom pogledu predaka u visine Grobnik grada Margareta Krstić zainteresirala se za nacionalni povijesni ponos ali i negdašnje gospodare zemlje iz koje izrasta i stvara tematsku cjelinu Zrinjskih i Frankopana. Polazište u povijesnim tekstovima nadopunila je vizualizacijom devetnaestostoljetnim slikarskim ostvarenjima hrvatskih slikara poput Otona Ivekovića te drugih citiranih u tehnici oleografije, bojom, kompozicijom, gestom,porukom i nazočnošću u domovima našim do nedavna. Ta prisna slikarska ostvarenja dične narativnosti i nacionalnog zanosa otkrivaju početke ove motivske sekvence čemu svojevrsnu ikonografsku antikizirajuću notu potvrđuje Raku izvedba, autoričin pristup umjetničkoj keramici bez premca.