U četvrtak, 5. svibnja, u 18,30 sati, u dvorani Matice hrvatske održat će se predavanje povjesničarke umjetnosti Lovorke Magaš na temu 'Reklama u hrvatskoj potkraj 1920-ih i Zavod Imago'. Ulaz je slobodan.
vrijeme: 05.05.2011. 18,30
mjesto: Zagreb; Matica hrvatska, Strossmayerov trg 4
Potkraj 1920-ih u Hrvatskoj dolazi do velikih promjena u komercijalnom grafičkom dizajnu i novinskom oglašavanju, a prekretnicu u profesionalizaciji reklamnog i tržišnog komuniciranja označilo je djelovanje Zavoda za znanstveno proučavanje reklame i umjetničku reklamnu produkciju Imago (1928-1929). Suradnici zavoda bili su reklamni stručnjak Miroslav Feller i umjetnici Sergije Glumac, Božidar Kocmut, Anka Krizmanić i Vladimir Mirosavljević, koji su promicali stvaranje modernih i funkcionalnih reklama te pritom posezali u oblikovni inventar avangarde i ikonografiju art décoa.
Svoje plakate, novinske oglase i kampanje temeljili na suvremenim spoznajama znanosti o reklami, pažljivo razrađenoj strategiji i osmišljavanju brenda proizvoda te na taj način podignuli opću razinu novinskog oglašavanja u Hrvatskoj. Predavanje će, kroz vizualne primjere novinskih oglasa i kampanja, prikazati djelovanje zavoda Imago u kontekstu kulturne i gospodarsko-povijesne situacije, a njihove reklame promatrat će se kao reprezentativni primjeri vizualne kulture svoga vremena te složene strukture u kojima su vidljivi utjecaji drugih medija.
Lovorka Magaš (1981) diplomirala je povijest umjetnosti i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Znanstvena je novakinja na Odsjeku za povijest umjetnosti i polaznica poslijediplomskog doktorskog studija povijesti umjetnosti. Bavi se proučavanjem moderne i suvremene umjetnosti te vizualnih komunikacija.