U petak, 14. svibnja, u 21 sat, u Galeriji O.K., otvara se izložba računalnih grafika Kreše Mustaća te održava performans, a Branko Cerovac drži predavanje na temu 'In go(l)d we trust / umjetnost na bubnju'.
vrijeme: 14.05.2010. 21,00
mjesto: Rijeka; K.U.N.S. Galerija O.K., Franje Račkog 24
Nova riječka scena: tako je svojedobno nazvan nastup riječkih 'emerging' artista među kojima je Krešo Mustać izveo svoje maratonsko 'Trčanje kroz vrijeme' (Rijeka – Split – Dubrovnik). Naime, radi se o umjetniku koji je s 'trčanjem', u smislu bavljenja umjetnošću performansa, započeo u Rijeci još davnih 80-ih, otpočetka krenuvši od tradicije konceptualizma / nove umjetničke prakse. Pored performansa ispitivao je i putove novčarstva (kreacija i distribucija 'Tarsatice') odnosno značenje novca kao vrednote i kao fetiša ('fetišizam novca').
In Go/L/D We Trust: Na ovoj izložbi K.M. se po prvi put (dakle, opet kao vječni 'emerging artist') predstavlja kao postkonceptualistički 'grafički dizajner' odnosno 'računalni slikar' – ovisno o tome kako želimo pristupiti njegovim kreacijama (što uostalom vrijedi i za Božju kreaciju).
Ovom prigodom iz obilja KM-ovih recentnih računalnih uradaka za KUNS-ovu Galeriju OK izdvajamo segment (seriju / ciklus) mogućih dizajnerskih prijedloga za bedževe, značke, T-shirts, postere... na kojima su reklamni slogani u slavu, recimo, Boga ili pak 'za samog Sebe' (Ego Trip) koji se mogu percipirati i kao kritika idolopoklonstva, globalizacije, sistema umjetnosti, raznih (može i prividno suprotnih ) ideologija i njima odgovarajuće svagdašnje pragme: 'U boga mi vjerujemo', 'Alternativa', 'Ruke'...
Ne libeći se posezanja za pseudomarketinškim trikovima u sprezi s posvemašnjim 'dizajnerskim' cyber – kičem brendiranja / logo-iranja za sve-i-svašta KM provocira promatrača, potencijalnog konzumenta 'poruke' na analitičko preispitivanje relacija Art – NO Art – Design – Trade – Trash, te na autorefleksiju, odričući se etikete 'umjetnik'.
Tko ili što jeste ili pak nije Umjetnik? There is a question. Pa i takav bi se slogan s 'Pitanje – je – sad' trikom mogao naći na 'šekspirovskom' bedžu, na nekoj kazališnoj reklamnoj kampanji za „Hamleta“. Jer km misli ozbiljno / marketinški. Takozvani marketing – u – kulturi tretira kao autoreprezentaciju - samoreklamu Sustava.
Tako se - od vremena riječke premijere Štokeljevih projekata 'McDonald's kot Narava' / 'Tour around the World' / 'NATO' ( 1998 – 1999 ) - u organizaciji MMC-ove Galerije OK (danas u K.U.N.S.-u ) uvijek iznova suočavamo s nužnošću simultanog putovanja kroz taj 'park prirode' tobože samorazumljivog razlikovanja između sfere božanskog i sfere artificijelnog, socijalnog 'sculpturinga' odnosno dizajna 'prirode' koja nam je nametnuta.' Branko Cerovac 2010.
Krešo Mustać (Zagreb, 1963.) od 1980. živi u Rijeci. Izveo petnaestak performansa, npr. Poslije mraka, Romeo i Julija, Kavez slobode, Jecaj, Nova godina na Korzu, Zona sumraka, Vizualna higijena, Anđeo, Armance, Adriana, Striptiz, Trčanje kroz vrijeme, Malus, Solanum tuberosum, Snovi i Nesanica. Performanse samostalno izvodio u Ljubljani, Velenju, Beogradu, Budvi, Kotoru, Herceg-Novom, Dubrovniku, Poreču, Čakovcu, Zagrebu i Rijeci.