Preskočite na glavni sadržaj

K.U.N.S. - Ranko Dokmanović & Zlatko Kutnjak

U subotu, 24. prosinca, u 21 sat, u prostoru K.U.N.S.-a, Rijeka, otvara se izložba Ranka Dokmanovića i Zlatka Kutnjaka, pod nazivom 'Iluzija o Bogu'. Izložbu otvara performans prof.dr. Marijana Vejvode.
vrijeme: 24.12.2011. 21,00
mjesto: Paris, France
url: http://www.art-action.org/
Ranko Dokmanović rođen je 1951. god. u Rijeci. Maturirao je 1969. god. u Rijeci na Sušačkoj gimnaziji. Studirao je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu povijest umjetnosti i engleski jezik. Fotografijom se bavi od 1970. god. Član Udruženja likovnih umjetnika primijenjene umjetnosti Hrvatske (ULUPUH) od 1978. god. Od 1979. god. član Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika (HZSU). 1984. postaje članom Hrvatskog društva likovnih umjetnika – Rijeka (HDLUR). Živi i radi u Rijeci (Kostreni) kao profesionalni fotograf slobodne profesije.

Izložba umjetničke fotografije Ranka Dokmanovića po mnogim osobinama zaslužuje pažnju. Taj je Riječanin već svojim prijašnjim nastupima obećavao osebujan razvoj. Ovog je puta prikazao širok dijapazon svojih mogućnosti i kreativan duh svog kolorističkog izraza. U suvremenom likovnom izrazu nestaju granice među umjetničkim disciplinama.

Tako se u slikarskim strujama snažno javlja fotorealizam, a u fotografiji su se odavna afirmirali slikarski, nadasve grafički efekti. Osjetljivost i razmišljanje Ranka Dokmanovića ulazi u slikarske sfere. Na jednostavnim, izvanredno dorečenim apstraktnim kolorističkim kompozicijama, postigao je izuzetnu vrijednost boja i ravnotežu njihova odnosa. Te slike predstavljaju zreli slikarski rezultat, a da pritom ne negiraju fotografski medij. U tome i jest kvaliteta Dokmanovićeva dostignuća. Kamera je odista sredstvo njegova izraza, instrument njegove likovne kreativnosti.

Zbog toga je prihvatljiva određena heterogenost izložbe u cjelini, koju je izazvao širok raspon Dokmanovićevih preokupacija. Bilo da se radi o registracijama isječaka života, vizualnim senzacijama iz svakodnevice, o narativnoj poruci, o snimkama koje se baziraju na pokretu, strukturama, na svjetlosnim odnosima itd., uvijek su to i tematski i fotografski puni sadržaji. Dokmanović je oštar u zapažanju, duhovit u interpretaciji, nekonvencionalan u odabiru izreza, dok će u 'naručenoj fotografiji' ilustrirati klasičnu zanatsku perfekciju.' (Dr.Vanda Ekl, Vjesnik 13.rujna 1977.)

'Ranko Dokmanović literat je u svijetu fotografije,pjesnik konteksta kojeg odabire u svojim mnogobrojnim ciklusima, pripovjedač i kroničar saveza između čovjeka i njegovih iskonskih pitanja pretočenih u predmete. Smrt,teatar,starinsko konačište ili ulica,svejedno u Dokmanovićevim fotografijama postaju činjenice o prikrivenim porivima ljubavi i mudrosti običnog malog čovjeka. Dokmanovićeva fotografija zaustavlja užurbano oko na mistici jednostavnih tajni.' (prof. Nataša Lah-Šegota, Katalog sa 50-te jubilarne izložbe HDLUR-a)

Zlatko Kutnjak rođen je u Rijeci 1950. godine. Diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1979. u klasi profesora Raula Goldonija. Od sredine 70-ih sudjeluje u brojnim umjetničkim akcijama i izložbama u Zagrebu, Rijeci, Kastvu (suosnivač je Kastavskog kruga i Galerije Vincent) i drugim gradovima. Na prijelazu iz 70-ih u 80-te razvija vlastitu varijantu umjetničkog angažmana, u bliskoj komunikaciji i suradnji s članovima Grupe šestorice autora. Surađuje u deset brojeva časopisa MAJ 75 i s umjetnicima koji djeluju u zagrebačkom Podroomu i u Prostoru proširenih medija, s kojima priređuje umjetnička druženja i kolonije”. Posebice se pamte Jednodnevna kolonija s Greškom srpnja 1981. u Mošćeničkoj Dragi, te akcije unutar Likovne radionice Opatija.

'Sredinom 80-ih povlači se u vlastiti slikarski atelier no dramatični dešavanja u zemlji ga potiču na nekoliko umjetničkih istupa: sudjeluje na velikoj skupnoj izložbi 'Umjetnost za i protiv / Umjetnost – ideologija – politika' u Umjetničkoj galeriji u zgradi u Banja Luci, 1989. godine, Jusuf Hadžifejzović ga poziva na 'YU – dokumenta' u Sarajevo te iste godine, a 1993. je uvršten u Zidićevu selekciju izložbe 'Nova hrvatska umjetnost”'.

(Moderna galerija Zagreb). Sve te godine intenzivno slika, najčešće u tehnici akrilika na papiru. Kreirao je niz ciklusa, redovito snažno angažiranih oko dijagnoze, simboličke analize društvene stvarnosti i kritike ideologije: 'Balkanska demonologija', 'Requiem za Balkan', 'Ljubav', 'Cvijeće zla', 'Neartikulirano', 'Pomrčina Sunca', 'Dijalog', a od recentnih ciklusa naročito se ističu 'Pompejanci' i serija autoportreta pod nazivom 'Dobar dan tugo', na kojima i dalje radi. Samostalno i u suradnji s umjetnicima Svenom Stilinovićem, Vladimirom Dodigom Trokutom i Damirom Stojnićem izveo je niz akcija – izložbi i performansa.' Branko Cerovac