U utorak, 9. prosinca, u 19 sati, u Zavičajnom muzeju grada Rovinja, drugim dijelom svoje samostalne izložbe predstavlja se Josip Pino Ivančić. Naime, na izložbi prošlog tjedna predstavio se performansom '..ki fa meno..'
vrijeme: 09.12.2014. 19,00
mjesto: Osijek: Galerija likovnih umjetnosti
Ovog tjedna, predstaviti će se s ambijentalnom instalacijom 'Materijalno.,st'. Umjetnikovo predstavljanje ranije započetim performansom i nastavljenom instalacijom dovršava projekt samostalne izložbe u rovinjskom Muzeju. Svaki predstavljeni element izložbe na svoj način, predstavlja određeni aspekt materijalnog, ali osim fizičkog aspekta postoji i onaj virtualni i imaginarni. Materijalno ima konotaciju čvrstog i neprolaznog te u tom smislu sama djela predstavljaju specifične prepreke. To, s druge strane, implicira pronalaženje osobitog načina prelaženja te iste materije ako želimo doživjeti umjetničko djelo. U suprotnom, moramo tražiti neki drugi otvoreni smjer ili odustati. Materijalno.,st tako predstavlja granicu obuhvata, a autor nam pruža mogućnost fizičkog (a time i mentalnog) prolaza, međutim to zahtijeva aktivan pristup možda čak i odvažnost. Time se, među ostalim, postavlja socijalni okvir materijalnosti – artefakti postaju specifična reprezentacija društva.
Korištenjem potrošnih ili upotrebnih materijala (u slučaju ove izložbe oluk, razmrvljeno staklo, platno) i takvom formom reprezentacije umjetnik se postavlja u poziciju svojevrsnog alkemičara koji transformira potrošni materijal pridajući mu druga značenja i ostavlja interpretaciju u obliku otvorenog prijedloga jer na koncu jednostavni oblici mogu predstavljati kompleksne stvarnosti. Takav pristup nama kao promatračima ostavlja mogućnost da preispitamo način na koji pridajemo značenje stvarima koje percipiramo odnosno doživljavamo.
Josip Pino Ivančić se počinje konkretnije baviti ARTom i skulpturom šezdesetih godina prošlog stoljeća. Pošto su to čudne godine proširuje si vidike prolazeći kroz i miješajući medije. Ulazi u konceptualni krug i performance vode. Sedamdesetih s prijateljima stvara "mental spirit music" a u okružju specifične soc-pol-kult situacije i pod utjecajem Beuysa otvara proces "Socijalne skulpture". Osamdesetih radi u alterrock grupi "GustapH y njegovi dobry duhovy" a njenim raspadom ostaje i dalje na sceni kao producent/koproducent, tehničar surađujući s grupama/projektima "Borgesia", KUD Idijoti, "Messerschmitt", te novim Pulskim početnicima. Uz to nastavlja svoj likovni dio i sprema vlastite projekte uz vanjsko članstvo u grupi SubVersIv. Devedesetih se ponovno aktivira na rock sceni u projektu Zhel dok svoju davnu želju za spajanjem svih medija ostvaruje u međunarodnim novomedijskim projektima: telephone koncert Netz/Mreža, Radio ORF( Crossover....), interNet M. M @ P, Moment in comunication.....Pritisnut specifičnim soc-pol-kult okruženjem reaktivira svoj rad na "Socijalnoj Skulpturi" iz prijelaza 70-ete/80-ete. Ponosni je vlasnik rekorda o posjećenosti jednom događanju/performanceu (cca. 40000 posjetilaca, "Theater like a Life/Life like a Theater ili Život je feferon…" Pula/Cro aTi A. Uvršten je u "Istarsku enciklopediju"…