Otvorenje izložbi Jadranke Hodanić, Osobne bilješke i Penke Mincheva: My Mind održat će se u subotu, 28. kolovoza s početkom u 20:30 sati u Gradskoj galeriji Fonticus u Grožnjanu. Izložbu će, u nazočnosti autorice, predstaviti Eugen Borkovsky.
vrijeme: 28.08.2010. 20:30
mjesto: Grožnjan
Specifičan pristup oblikovanju i plasmanu likovnog promišljanja nudi nam Penka Mincheva. Projekt sadrži raspon radova od crteža preko objekata do video rada. Teško je komentirati izloženo a da se ne upustimo u tumačenja znakovnog repertoara. Pored toga, možemo razmišljati o autorskim i tehničkim postupcima koje primjenjuje ova izuzetna umjetnica. Radovi Penke Mincheve, zaustavljeni na putu od dosjetke ka znakovitosti, uznemirujući su. Začudne, halucinatorne kombinacije, promatrača dovode u nesigurnost perceptivnog dojma.
Cijelu prezentaciju ugrubo možemo podijeliti u tri grupe radova koji se ne moraju razlikovati tehnologijom ali se, iako čine cjelinu, razlikuju pristupom oblikovanju. Likovni projekt umjetnica zaokružuje video radom. Više:
www.akademija-art.hr
Jadranka Hodanić predstavlja izbor iz nekoliko kolekcija radova. Svi pripadaju mediju crteža. Sve karakterizira zapis nalik grafitu ili s postignutim karakteristikama dječjeg crteža. U asortiman gestualnih bilješki uvršteni su arhitektonski, pejzažni ili portretni elementi. Prepoznatljivi oblici se u njenim radovima nužno ne nadopunjuju. Ponegdje su u očitom neskladu. Pojavljuju se kao talozi sjećanja, reminiscencija na doživljeno. U prvom čitanju prepoznajemo karakter prostora a u podrobnijem stanje autorice. Pokazuje se pomak od viđenog, izraženog doživljajem, koji oblik pretvara u proživljeni stav.
Podloga je papir kojeg umjetnica koristi za gestualni zapis. Gdjekad ga ostavlja djelomično neobrađenim a ponekad njene likovne intervencije oslikavaju sadržajnu razložnost. Podloga svih radova poštovana je istovrijedno motivu. Često je prilagođena funkcionalnosti sklada sa sadržajem. Zapisi često izlaze iz formata rada. Autorica ne štuje uvriježena pravila perspektive. Ona miješa planove i uvjetuje ih smislom bez obzira na prividni nesklad. Kompozicija radova oslanja se na raspored oblika ili na intenzitet boje / tona. Ritam je znatno aktiviran dispozicijom elemenata. Frekvencija se mijenja prelazeći od rada do rada i unutar kadra pojedinog rada. Više:
www.akademija-art.hr