Preskočite na glavni sadržaj

Izložba Svena Klobučara u Galeriji Flora

Izložba pod nazivom 'Svenova noćna mora' autora Svena Klobučara otvara se u petak, 7. listopada, s početkom u 19 sati, u dubrovačkoj Galeriji Flora. Izložba se može pogledati do 18. listopada.
vrijeme: 07.10.2016. 19,00
mjesto: Dubrovnik; Galerija Flora, Šetalište kralja Zvonimira 32
U svom dosadašnjem radu, Sven Klobučar je temu smrti interpretirao, a često i omekšavao obilato se služeći referencama na popularnu kulturu – stripovima, SF i horror filmovima. Strašno je pretvarao u smiješno, izokretao ustoličene paradigme i sustavno radio na demistifikaciji smrti. Između ostalog, tematizirao je vampire koji ne mogu umrijeti i u koje se i sam, posredstvom vampirskog plašta, transformirao u režiranim prizorima „Razglednica iz ludnice“ 2013. godine i radio portrete mrtvih socijalističkih diktatora („Ceausescu“, 2014.), koje je, u kombinaciji s tekstom, predstavio kao ljude „koji su se strahovito bojali smrti”.


U crtežima koje izlaže u Galeriji Flora, umjetnik tematizira smrt kroz zgusnute i sugestivne prizore samoubojstava, te kroz prizore koji na ovaj ili onaj način imaju veze s jakom emocijom straha. Kada smo prizorima obješenih ljudi i zloslutnim ambijentima predočenim poslovično sjajnim crtežom autora već napola uvjereni da je mračna kontemplacija smrti njegov stvarni cilj, umjetnik se pobrine za elemente apsurda ili humora – primjerice u crtežu univerzalne osmrtnice prilagođene svakoj dobi, godini i gradu.

U grupi crteža koji uključuju dubrovački ambijent, primjetljivi su podsvjesno usvojeni obrasci šarolikih sfera popularne kulture, pa će potencirano šiljati listovi agava, kvrgave grane drveća i oštre sjene biti pomalo nalik ambijentima ranih horror filmova. Prizori sa svemirskim brodovima, lajtmotivom umjetnikovog rada su kao neke tampon zone među prizorima smrti; ljudi najčešće okrenuti leđima zagledani u svemirske brodove odnosno njihove snopove svjetlosti uhvaćeni su u međuprostoru dvije stvarnosti. Vrijeme je zamrznuto i nemaju pojma što ih čeka.

Ponekad umjetnik potpuno reducira ambijent i radi portrete samoubojica, koji su zapravo više nego portreti osoba portreti stanja. I dok u spuštenom pogledu, stisnutim usnama i cjelokupnom grču mišića lica samoubojice iščitavamo krajnju nemoć, potpuni slom i poraz, umjetnik već slijedećim crtežom uvodi elemente apsurda – samobojica netom prije nego se objesi radi selfie (i to sa štapom). Iako najmanje zastupljene, kratke priče imaju ključnu ulogu na izložbi kojoj su dale ime; priče su, naime, vezane za strah koji se javlja u noćnim morama i zapravo nisu napisane već zapisane po sjećanjima na fragmente sna. U bizarnom i mučnom slijedu događaja, nastoji se predočiti tkivo samog straha. Strah tako, u interpretaciji autora postaje ključna emocija neraskidivo povezana sa smrću, emocija zbog koje autor usred dubrovačkog pejzaža crta na stablu samoubojicu koji visi poput čudnovate verzije gnijezda borovog prelca. Paradoksalno, strah iniciranjem stvaralačkog principa uz elemente apsurda i humora otvara mogućnost subverzije naspram obezobličenja i tame smrti.
Rozana Vojvoda
 
Sven Klobučar (1981.) maturirao je 1999. godine u Školi primijenjene umjetnosti u Zagrebu. Diplomirao je kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 2007. u klasi prof. Slavomira Drinkovića. Živi i radi u Zagrebu i Dubrovniku.