Preskočite na glavni sadržaj

Izložba: Melinda Kostelac / Hortikultura stanja

U Kabinetu grafike HAZU, u petak, 4. studenog, u 19 sati, otvara se izložba 'Hortikultura stanja' umjetnice Melinde Kostelac. Izložbu je moguće razgledati do 28. studenoga.
vrijeme: 04.11.2011. 19,00
mjesto: Zagreb; Kabinet grafike, A. Hebranga 1
url: http://www.hazu.hr
Bez rigidne opredijeljenosti za apstraktno ili realističko kôdiranje matrica i prizora, Melinda Kostelac u najnovijem ciklusu ulančava sjećanja i slike iz djetinjstva; fragmente koji su duboko, na razini stanične memorije, urezani u najdublje dijelove našeg bića i koji su nas doživotno odredili. To nisu nadrealni prizori iz podsvijesti, niti terapijski proces čišćenja i brisanja trauma djetinjstva kroz umjetnički kontekst, već fragmenti unutrašnjeg dnevnika umjetničinog djetinjstva izvučeni iz stvarnog prošlog vremena i ispričani kroz grafički medij, odnosno, kako će sama umjetnica zapisati, 'međupovijesni prostor, kao procjep jedne kulture života utemeljene samo na bankrotu istinâ i uspomena'.


Spašavanje sjećanja koja u današnjem vremenu i prostoru čine dio našeg identiteta, i koja formiraju našu glavnu osobnost kojom se predstavljamo drugima, kod Melinde Kostelac prezentirano je na grafičkim i fotografskim matricama kontrastiranjem pisma, slova, grafizma, apstraktnog znaka, ali i fragmentima opatijske vegetacije (magnolije, palme), grana, lišća, te stilskog namještaja kao simbola / metafore obiteljskog kruga i građanskog identiteta. Jedno prošlo zapamćeno vrijeme i zbivanja u njemu preklapaju se u sadašnjem trenutku vremena, poprimajući dimenziju prustovskog obnavljanja i čuvanja egzistencijalno znakovitih slika i fragmenata djetinjstva.

Grafičko-vizualno-prostorno-stilska višeslojnost i isprepletenost matrica, preneseni i inkorporirani vlastiti umjetničini tekstovi iz djetinjstva i sadašnjosti, igra pozitiva i negativa s jakim koloritom akvatinte kod promatrača izaziva efekt filmske i video montaže, radi karakterističnog preklapanja vizualnih fragmenata i tekstualnih narativa. Upravo će se uporaba tzv. fotografskog kolaža unutar kadra klasične tehnike dubokog tiska u ovom ciklusu pokazati kao nova i nadasve značajna komponenta građenja dubine i prostora u zadanom kadru otiska.  iz predgovora Ive Körbler

Melinda Kostelac rođena je 1968. godine u Rijeci. Diplomirala je na Odsjeku za likovne umjetnosti Pedagoškog fakulteta u Rijeci kao profesor likovne kulture 1996. godine, specijalizirajući medij grafike u klasi prof Josipa Butkovića. Dobitnica je Rektorske nagrade Sveučilišta u Rijeci 1993.godine. Magistrirala je na poslijediplomskom studiju grafike 2005. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Ljubljani, u klasi prof.mr. Lojze Asistentica je na Katedri za grafiku Akademije primjenjenih umjetnosti u Rijeci.