U četvrtak, 18. listopada, s početkom u 19 sati, u Galeriji 'Laval Nugent' u Zagrebu, otvara se izložba slikara Matka Trebotića pod nazivom 'Krhotine otoka'. Izložba ostaje otvorena do 7. studenog.
vrijeme: 18.10.2012. 19,00
mjesto: Zagreb; Galerija Laval Nugent, Opatička 2

Latentna univerzalnost mediteranskog podneblja, kojemu je posvećeno aktualno slikarsko nastojanje Matka Trebotića, ostvarivala se naročito uspješno – čak primarno – u sferi sredstava i kroz njih: njihova raznovrsnost, množina, posve neuobičajeni tehnički spojevi, nezapriječena imaginacija u kombiniranju (načelno) grafičkog izraza i grafičkih sredstava s (načelno) slikarskim sredstvima, figuralnog s apstrahirajućim, značećeg s neznačećim te, kroz to, uspostava složena, polivalentna i polimorfna djela: više vrsti pisama (kako čitkih tako i nečitkih), 'pune' i 'prazne' grafike, zapravo: hitropis nervoznih, bujnih 'partitura', demijurgija bjeline kojoj izvedbena brzina i spontanost grafema daju uvjerljivost, snagu i uzgon.
Kad se na bjelini Trebotićevih podloga pojave jezgre boje ni ona nece biti pošteđena plodne dvoznačnosti: neke ce od njih biti samo informalne mrlje (kojih značenjska percepcija u potpunosti ovisi o imaginaciji promatrača), dok ce druge biti više ili manje prepoznatljivi likovi pamćenja.
Rubovi su tih likova – kako je rečeno – najčešće djelomice brisani, prebojavani ili zamućeni što služi prigušivanju njihove egzaktnosti, jasnoće, ali i kontrastivne opozicije u odnosu znaka i podloge; Trebotić stišava binarne napetosti da bi obranio svoju lingua franca polifoniju.
Ipak, u sferi ideograma kao i sakralne simbolike nema dramatičnih lomova: Trebotićeva mapa Mediterranea ne isključuje druge, no sama svjedoči, kao i prije o njegovu koliko iskustvenome toliko i hereditarnome kršćanskom, kulturalnom prostoru – načelno: Sredozemlje, konkretno: hrvatski Jadran. No i hrvatski je Jadran, sastavljen od svih slojeva kulturne povijesti Mediterana i jos žive Prirode, ipak (samo?) pars pro toto mediteranske ekumene. Igor zidić / odlomak iz eseja, 2012.