U Kabinetu grafike Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, u srijedu, 27. lipnja, u 19 sati, otvara se izložba grafika Stanislava Marijanovića pod nazivom 'Otisak riječi'. Izložba ostaje otvorena do 27. srpnja.
vrijeme: 27.06.2012.
mjesto: Zagreb; Kabinet grafike, A. Hebranga 1

Nakon desetljetnog izbivanja s hrvatske grafičke likovne scene odabirom iz grafičkog opusa i s naglaskom na grafičko – pjesničke mape, predstavljamo Stanislava Marijanovića, vrsnog grafičara, slikara, autora objekata, nagrađivanog ilustratora i pisca dječje književnosti te kozmopolita, koji je posljednju samostalnu izložbu grafika u domovini imao 1987. godine, u povojima stvaralaštva.
U okrilju atelijera Cité Internationale des Arts, sustavnim preispitivanjem i istraživanjima mogućnosti i proširenja kreativnih intervencija u materijalu unutar tehnika dubokog tiska Stanislav Marijanović oblikuje metodu suhe akvatinte - metoda S.M. Takav postupak predstavljen je u više grafičkih atelijea u Europi (Francuska, Danska, Njemačka, Hrvatska) te u Argentini zahvaljujući i međunarodnoj udruzi grafičara Atelier Bo Halbirk / Artothèque à Fleur d’encre - unutar koje Stanislav Marijanović kao član-osnivač djeluje od začetka (1992.), (...)
Panoptikum tridesetpetogodišnjeg kontinuiranog umjetničkog stvaralaštva otkriva rafiniranoga i introspektivnog umjetnika metjerskog lakonizma, Argonauta na samostalnom, izdvojenom i anakroničnom proputovanju u traganju za najdubljim ljudskim unutarnjim svjetovima kao izvorištem - oslonjenog na vlastita propitivanja, ali i na antologijske literarne izvore. Međutim, grafike Stanislava Marijanovića, osobito u grafičko-pjesničkoj mapi Le Pèse-Nerfs, nisu niti deskriptivni vizualni opisi, niti parafraze, niti reducirane pjesničke slike, to su autonomni lapidarni psihogrami stanja bivanja i bitka - koji u posljednjoj grafičko-pjesničkoj mapi Pjesme poprimaju aluzivnija obličja, prvenstveno radi didaktičko-proznog tona poetičkih stilema Konstantina Kavafisa.
Iako je odabirom iz grafičkog opusa uglavnom zastupljena grafika manjeg formata, ona se izvedbom nameće u svoj svojoj monumentalnosti i potvrđuje Stanislava Marijanovića kao vrsnoga, promišljenog i oštroumnog grafičara poetskih afiniteta te suvremenog introspektivnoga autora eksperimentalnog duha. iz predgovora Ane Petković