Preskočite na glavni sadržaj

Izložba fotografija Čedomila Grosa

U predvorju Galerije Vladimir Filakovac, danas, 23. travnja, u 19 sati, otvara se izložba fotografija Čedomila Grosa pod nazivom 'Od Gradeca do Save'. Izložbu će otvoriti likovni kritičar Vinko Šebrek. Na svečanom otvorenju nastupa glazbenica Dunja Knebl.
vrijeme: 23.04.2012. 19,00
mjesto: Zagreb; Galerija Vladimir Filakovac, Dubrava 51 a
url: http://www.ns-dubrava.hr
Izložba je po svojoj prirodi svojevrsni pogled unatrag na ne tako davno vrijeme, na vrijeme vladavine filma, razvijača i tamne komore. Riječ je o noćnim fotografijama, koje je Gros snimio prije desetak godina na početku svog ozbiljnijeg umjetničkog bavljenja fotografijom, odnosno nakon svojeg prvog dolaska u neku fotografsku udrugu, u zagrebački fotoklub Zagi foto..

(..)Ovom izložbom, Gros nudi uvid u jedan dio svog autorskog fotografskog puta, gdje prepoznajemo njegovu privrženost umjetničkoj fotografiji i Zagrebu, koji je kao tema i motiv bio njegovo polazište, a zatim stalna i kontinuirana preokupacija u njegovom fotografskom stvaranju..

Valja reći, da je Grosova fotografija od tada do danas dosta evoluirala, i u sadržaju i u stilu. Iako je čvrsto ostao na pozicijama realističnog gledanja na svijet, na stvaran život čovjeka i njegovo okruženje, priklonivši se tako Life fotografiji, njegovo stvaralaštvo u kasnijem razvoju odvijalo se negdje između realnosti i mašte. Već tada stvara serije fotografija kao zaokružene cjeline ali i pojedinačne sa različitim temama i motivima, sa kojima sudjeluje na brojnim skupnim i žiriranim izložbama fotografije.(..)
 
Fotografije na ovoj izložbi su dokument određenog vremena i prostora po svojoj prirodi i karakteru, ali istovremeno one su i bezvremenske, pa i mistične svojom fotografičkom predstavom. Na njima susrećemo motive noćnog zagrebačkog urbanog krajolika, ogoljelu arhitekturu, prazne ulice i trgove koji uronjeni u tajanstvenu noćnu atmosferu, bez ljudskih likova stvaraju neko posebno tajanstveno i metaforično ozračje, pobuđujući u promatraču čudni osjećaj melankolije i ispraznosti.

Iako njegov likovni izričaj u to vrijeme nije bio do kraja definiran, već tada svojim jasnim osjećajem za cjelinu fotografske predstave, pravilnom geometrijskom postavom elemenata fotografske slike - tamnijih i svjetlijih ploha, melankoličnim sivim površinama, zanimljivom igrom arhitektonskih linija  i zagonetnih tragova gradske rasvjete, Gros je stvorio fotografije neobičnog ugođaja i mističnosti. iz predgovora Vinka Šebreka