Preskočite na glavni sadržaj

Izložba 'Emanuel Vidović – pasatist i modernist' u Splitu

Izložba 'Emanuel Vidović – pasatist i modernist' u Splitu
U četvrtak, 7. lipnja, u 20 sati, u splitskoj Galeriji Emanuel Vidović održat će se otvorenje monografske izložbe 'Emanuel Vidović – pasatist i modernist' u suorganizaciji Muzeja grada Splita – Galerije Emanuel Vidović i Umjetničkog paviljona u Zagrebu. Autor izložbe je povjesničar umjetnosti Igor Zidić.
vrijeme: 07.06.2018.
mjesto: Split; Galerija Emanuel Vidović, Poljana kraljice Jelene bb
url: http://www.mgst.net/
Nakon izložbe koja je održana 24. ožujka do 13. svibnja 2018. u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu, izložba je postavljena u Galeriji Emanuel Vidović u Splitu i to od 7. lipnja do 16. rujna 2018.


Umjetnički paviljon iz Zagreba i Muzej grada Splita – Galerija Emanuel Vidović velikom monografskom izložbom prisjetili su se znamenitog hrvatskog slikara Emanuela Vidovića te obilježavaju 65 godina njegove smrti. Ova izložba, koja se priređuje 36 godina nakon posljednje monografske izložbe Emanuela Vidovića u Splitu, obuhvatit će oko 100 Vidovićevih djela. Izborom djela želi se prikazati Vidovića u svojevrsnoj redukciji, s osobitom pozornošću prema dijelu ranijega razdoblja (napose od 1898. do  1921); zatim prema razdoblju priprema za prijelaz na motiviku i tematiku interijera i mrtvih priroda i, na kraju, prema interijerima crkava i atelijera (1936.–1942.), kao i mrtvim prirodama (1938.-1952.) te nekoliko – po sjećanju naslikanih – uglavnom trogirskih, krajolika. Autor izložbe, Igor Zidić, u fokus stavlja prijelaz s ranoga realizma i njegovu transformaciju u simbolističko-divizionistički rukopis te postimpresionistički intimizam pri kraju četvrtog  desetljeća. Ovom prilikom izostavit će se brojni sitni radovi, skice i pripremni formati, a pozornost će se usredotočiti na remek-djela naznačenih razdoblja, tj. na ono što bi moglo izazvati novo zanimanje za njegovo djelo kako u Hrvatskoj – tako i u Europi. Na izložbi će biti pokazan i niz izvanrednih, u hrvatskoj umjetnosti još nepoznatih, slikarovih kapitalnih ostvarenja od kojih ona starija pomiču granice naše percepcije, a ona iz posljednjih godina života šire granice naše empatije prema svijetu predmeta i teško dostižnoj „sreći majstorstva“.