Preskočite na glavni sadržaj

Izložba Dragane Kružić, Tanje Pećanić i Helge Goran

U petak, 27. ožujka, u 19 sati, Galeriji Luka i Galerija MUL u Puli, otvara se izložba triju autorica, Dragane Kružić, Tanje Pećanić i Helge Goran, koja ostaje otvorena do 20. travnja.
vrijeme: 27.03.2015. 19,00
mjesto: Zagreb; Galerija Luka i Galerija MUL, Istarska 30
url: http://hdluistre.hr
'… Izložba triju autorica, Dragane Kružić, Tanje Pećanić i Helge Goran, pod jednim krovom ujedinjuje tri samostalna opusa, koji osim zajedničkog mjesta i vremena odvijanja te suptilne estetike i čiste vizualne forme možda naizgled i nemaju mnogo zajedničkog. No, prebrzim bismo zaključivanjem otplovili u krivom smjeru, propustili niz zanimljivih podudarnosti koje ovaj susret čine upravo onakvim kakav bi trebao biti – prožet međusobnim razumijevanjima i nadopunjavanjima unatoč sličnostima i različitostima, poput susreta starih prijatelja.

Ova se tri opusa u zajedničkom 'vanjskom prostoru' isprepliću i svojim 'unutarnjim prostorima', poslužimo li se Foucaultovom terminologijom koju između ostalog spominje i Helga Goran u svom iskazu o konceptu radova, a koja precizno obuhvaća i neke od fenomena na koje nailazimo razmišljajući o radovima ovih triju autorica.

Oni se svaki na sebi svojstven način bave ispitivanjem relacija između nekih od okosnica našeg postojanja u fizičkom i metafizičkom smislu, poput višedimenzionalnosti pojava s kojima se dnevno susrećemo na osobnom ili javnom planu. Balansirajući između granica primarnog / otkrivenog / svjesnog i sekundarnog /skrivenog / podsvjesnog doživljaja istih pojava pružaju nam autorske vizualne zapise razmišljanja o tom svojevrsnom 'mizanscenu' i kontekstualizaciji stvarnih i 'drugih prostora'.

Formalno bliski radovi Dragane Kružić i Tanje Pećanić koreliraju i s konceptom radova Helge Goran, te je ovom prilikom prava dragocjenost moći ih sagledati i doživjeti u ovoj zajedničkoj priči.

Radovi triju autorica vizualno podsjećaju na forme minimalizma te se na trenutke podudaraju s nekim segmentima tog pravca, podrazumijevajući pri tom prije svega ulogu gledatelja i njegovu interakciju s umjetničkim djelom. No, istovremeno svojim konceptom sežu preko granica raznih 'izama' jer umjetničko djelo jednostavno nije samo ono što vidimo. Naprotiv, ono je trag koji nas može uputiti u sve dimenzije postojanja s kojima čovjek svakodnevno koegzistira od dana postanka…'iz teksta povjesničarke umjetnosti Tine Širec Džodan'