vrijeme: 17.04.2012.
mjesto: italija, Milano
Croatian holiday 2012. je putujuća izložba koja se šarmantno, kritički i duhovito bavi klišejima i stereotipima vezanim za hrvatski turizam, istovremeno nostalgično evocirajući kamp atmosferu hrvatskog Jadrana. Glavni cilj izložbe je javnom raspravom naglasiti potrebu povezivanja sektora dizajna i turizma nudeći pritom realne, pametne i zanimljive proizvode.
Suvremeni pristup turizmu ne temelji se nužno na prirodnim ljepotama zemlje, već na kontinuiranom obogaćivanju ponude uvođenjem dodatnih sadržaja. Turizam je zamašnjak koji pokreće čitav niz aktivnosti: kulturne inicijative, ugostiteljstvo, poljoprivredu, građevinarstvo, promet, trgovinu, sport, rekreaciju. Nabrojene djelatnosti uglavnom nisu dovoljno artikulirane, a njihovi se identiteti razvijaju stihijski. S druge strane, one sadrže ogroman potencijal za iskaz kreativne energije. Iniciranjem konkretnih projekata koji povezuju dizajn i različite aspekte turizma povećavaju se i mogućnosti za proizvodnju i vidljivost hrvatskih proizvoda.
Mladi hrvatski dizajneri i timovi na kritičan su način pristupili kreativnom istraživanju o sociologiji turizma. Rezultat je imaginarni brand koji predviđa i komentira budućnost hrvatskog turizma, istovremeno se oslanjajući na povijesno nasljeđe i turističko isustvo zemlje. Kolekcija objedinjuje spektar proizvoda za turistički interijer i eksterijer, proizvode kao simpatične dosjetke i suvenire, urbane instalacije i ready-made.
Kustosice izložbe su Ivana Borovnjak i Roberta Bratović, a dizajneri Jelena Azinović, Nina Bačun, Sabina Barbiš, Dora Bilić, Barbara Blasin, Mia Bogovac, Roberta Bratović, Matea Bronić, Mario Depicolzuane, Dora Đurkesac, Andro Giunio, Nikolina Jelić, Neven Kovačić,, Ana Kunej, Maja Mesić, Maša Milovac, Tina Müller, Numen / For Use, Branimir Paškvan, Ira Payer, Maša Poljanec, Zlatka Salopek, Noel Šuran, Kristina Volf te Jaša Zelmanović.