Ministarstvo kulture Republike Hrvatske odabralo je Damira Očka i njegov projekt 'Studije drhtanja: Treći stupanj', za nastup na Venecijanskome bijenalu, 56. Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti. Kustos projekta je Marc Bembekoff, a izložba se otvara u četvrtak, 7. svibnja, u 18 sati. Venecijanski bijenale ostaje otvoren do 22. studenoga.
vrijeme: 07.05.2015. 18,00
mjesto: Venecija; Palazzo Pisani S. Marina, Cannaregio 6103 / A
Prostor u kojemu se odvija umjetnička praksa Damira Očka smješten je na stjecištu poetskoga i političkoga. Ljudsko tijelo i istraživanje fizičkih realnosti tijela kao društvenog ili političkoga subjekta središnja su pitanja njegovih najnovijih radova.
Projekt osmišljen za Hrvatski paviljon proširuje poetiku dvaju najrecentnijih filmova Damira Očka – TK (2014.) i Treći stupanj(2015.). Oba filma propituju društvena ograničenja koja se nameću tijelu kao fizičkomu i društvenom biću. Evociranjem trenutaka prolaženja i tranzicijskih zona takav pristup razotkriva nasilje u temeljima današnjega globaliziranog svijeta. U filmu TK, montažom isprepletenih kadrova drhtavih tijela i prizora starca koji boluje od Parkinsonove bolesti, pratimo vizualno razvijanje poeme u osam dijelova. Starac neumorno pokušava ispisati rečenicu koja počinje: 'U spokoju…'
U Trećem stupnju gotovo apstraktni krupni planovi opečene kože ispresijecani su kadrovima same filmske ekipe u procesu snimanja filma. Scenografija, zapravo instalacija od razbijenih zrcala, otkriva ono što je obično skriveno od pogleda i na taj način integrira gledatelja u umjetnički postupak.
Ukoliko ova dva filma uzmemo kao polazište projekta, postav u prostoru Palazzo Pisani S. Marina nastavlja razrađivati njihovu problematiku i tako reflektira jedan oblik nasilja koji proizlazi iz nestabilnosti između prividnoga stanja spokoja i neprestanoga pritajenog pritiska.
Kombinacijom intelektualnih i emocionalnih iskustava za publiku stvara se točka preokreta, koja gledatelje potiče da osvijeste vlastitu ulogu u umjetničkome procesu. U razotkrivanju unutarnjih struktura umjetničkoga stvaranja kako bi analizirao taj odnos između subjekta, publike i umjetnika Damir Očko nastoji stvoriti retoriku, mehanizam koji podcrtava naš položaj svjedoka i aktera u kompleksnome svijetu današnjice.
Hrvatski paviljon su poduprli: Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Zaklada Hrvatska kuća − Croatia House i Galerija Tiziana Di Caro, Napulj.
Damir Očko (1977., živi i radi u Zagrebu) jedan je od najistaknutijih hrvatskih umjetnika svoje generacije. Njegovi videoradovi, filmovi, poezija te radovi na papiru recentno su izlagani u Galeriji Temple Bar u Dublinu (2014.), KM – Künstlerhaus Halle für Kunst & Medien u Grazu (2014.), Galeriji Yvon Lambert u Parizu (2013.), Palais de Tokyo u Parizu (2012.), Galeriji Tiziana Di Caro u Salernu (2012.), Kunsthalle Düsseldorf (2011.). Sudjelovao je na brojnim skupnim izložbama u institucijama poput MUDAM-a u Luxembourgu, FRAC Le Plateau u Parizu, Kunsthalle Wien u Beču, Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu te mnogim drugima. Njegovi se radovi nalaze u brojnim privatnim i javnim zbirkama diljem svijeta.
Marc Bembekoff je direktor Centra za suvremenu umjetnost La Halle des bouchers u Vienneu (Isère, Francuska). Prije toga radio je kao kustos za Palais de Tokyo (2011. – 2013.) i Muzej Rodin (2009. – 2010.), pomoćnik kustosa Regionalnoga fonda za suvremenu umjetnost FRAC Champagne-Ardenne (2007. – 2009.) i pomoćnik kustosa za film Centra Pompidou (1999. – 2003.). kao nezavisni kustos organizirao je brojne izložbe, uključujući projekte s kolektivom Le Bureau/. Autor je tekstova u nekoliko monografija i izložbenih kataloga. Član je umjetničkoga vijeća zaklade Flag-France Foundation (Pariz) od 2013. godine.